⭐ КВАЛІФІКОВАНА КОНСУЛЬТАЦІЯ

⭐ МАГАЗИН ЗАПЧАСТИН з 2007 р.

RU  |  UA



Як зняти ШРУС з півосі Грейт Вол Ховер

Важливим елементом Грейт Вол Ховера являється ШРУС – шарнір рівних кутових швидкостей. Ця деталь відповідає за передачу обертаючого моменту від коробки на ведучі колеса.

ШРУС

Також наявність такого шарніра дозволяє здійснювати поворот ведучіх коліс.

Сьогодні існує відразу 4 типи ШРУСів – триподний, спарений, карданний і кульковий. Проте широке поширення отримав тільки останній варіант, який і слід розглянути детальніше.

Представлений тип ШРУСа є сухим. Іншими словами, в конструкції Грейт Вол Ховер ця запчастина змащується, але не знаходиться в масляній ванні, як це бувало в конструкціях старих автомобілів.

Конструкція кулькового шарніра складається з таких основних елементів:

  • Корпус ШРУСа, що виготовляється переважно у формі сферичної чаші. У цю чашу відбувається установка ведомого валу.
  • У нижній частині розташовується сферичний кулачок і ведучий вал.
  • Сепаратор, який представлений у вигляді кільця з відповідними отворами. Саме у цих отворах відбувається установка і фіксація кульок. 
  • Сталеві кулі, кількість яких може відрізнятися (зазвичай використовується 6 штук).
  • Спеціальні канавки, які розташовуються в нижній частині корпусу. Кількість канавок відповідає кількості куль.

ШРУС на автомобілі

Подібна конструкція шарніра Грейт Вол Ховер дозволяє передавати обертаючий момент досить плавно, без різких ривків або ударів, що важливо для комфортної експлуатації автомобіля.

Принцип роботи ШРУСа досить простий. При передачі зусилля на ведучий вал з прикріпленому до нього корпусом ШРУСа зусилля передається на кульки.

У свою чергу від кульок зусилля йде на нижню частину, до якої кріпиться ведомий вал. Таким чином і здійснюється передача обертаючого моменту.

При повороті коліс, коли відбувається зміна кута обертання між валами, кульки просто зміщуються по канавках без зниження ефективності передачі зусилля.

Таким чином ШРУС Грейт Вол Ховер без проблем може передавати обертаючий момент незалежно від напряму руху автомобіля – прямолінійного або при повороті.

Кульки в ШРУСе

Існує цілий ряд ознак і причин, по яких виникають поломки в ШРУСі і діагностується поломка. Серед них можна виділити такі:

  • Відсутність консистентного мастила в деталі. Подібна проблема може виникнути в результаті вимивання мастила водою із-за поганого контакту пильника і металевих деталей. Також статися це може і унаслідок наявності ушкоджень на захисному покритті. В результаті відсутності мастила відбувається прискорений знос усіх контактуючих елементів. 
  • Ушкодження пильника. Із-за наявності тріщин і розривів на пильнику ШРУСа Грейт Вол Ховер всередину деталі може потрапляти пісок, бруд і пил. В результаті змішування з мастилом виходить абразивний матеріал, який досить швидко стирає робочі поверхні деталі.
  • Низька якість деталі. На шарнір доводиться досить велике навантаження, тому при виготовленні використовується тільки леговані стали з підвищеною твердістю. Якщо з якихось причин виробник змінив технологію і використав м'який метал, то деталь досить швидко зноситься.
  • Агресивна манера водіння або перевезення на буксирі важких причепів. Зазвичай запас міцності вузла закладається з розрахунком на середньостатистичного водія. Відповідно, перевищення експлуатаційних показників призводить до істотного зниження терміну служби приводу. 
  • Механічна дія. При попаданні колеса до великої ями або ДТП частенько відбувається ушкодження приводних елементів.
  • Природний знос деталі. Поступово відбувається вироблення ресурсу, через що збільшуються робочі проміжки. Це призводить до прискорення зносу і руйнування.

Пошкоджений пильовик

Варто відмітити, що на працездатності ШРУСа істотно позначається стан підвіски Грейт Вол Ховер. Наявність пошкоджених елементів в ній може скоротити термін служби шарніра в рази.

Особливо важливо перевірити стан ШРУСа при появі таких чинників:

  • Клацаючі або хрусткі звуки в районі шарніра при проходженні повороту.
  • Візуально помітне збільшення проміжків між елементами деталі.
  • Поява шуму при різкому прискоренні і на початку руху.
  • Наявність ривків на початку руху.

Перевірити стан внутрішнього ШРУСа досить легко. Досить проїхати спочатку однією стороною автомобіля по ямах, після чого проїхати другою.

Якщо з'явився шум і хрускіт з однією із сторін, то найімовірніше саме там і є проблеми.

При цьому швидкість руху має бути невеликою, до 20 км/год.

Зовнішній шарнір перевіряється ще легше. Досить знайти рівний майданчик, вивернути кермо убік і поїхати. Після цього кермо вивертається в інший бік і процес повторюється.

Якщо є проблеми із зовнішнім ШРУСом, то при такій їзді з'явиться характерний хрускіт.

За наявності проблем з шарніром запчастину необхідно замінити. Проте заздалегідь слід зняти стару деталь, що зробити не завжди легко.

Зняття ШРУСа Грейт Вол Ховер з півосі – можливі складнощі і процес

Одним із складних моментів при проведенні ремонту на ШРУСе або при його заміні являється безпосередній процес зняття шарніра з півосі. Іноді це необхідно, наприклад, при заміні пильника.

ШРУС з піввіссю

При цьому деякі радять завдавати ударів по зовнішній обоймі, внаслідок чого нібито повинен вилізти привід. Проте подібні удари особливого ефекту не дають.

Помилково радять бити по зовнішній обоймі

Пов'язано це з наявністю сепаратора з кульками, які в даному випадку виконують роль пружини і не дозволяють зусиллям, що наносяться, хоч якось вплинути на привід.

заважатиме сепаратор з кульками

Ударів в даному випадку слід завдавати по внутрішній частині, де встановлено і стопорне кільце, що утримує привід. Проте бити безпосередньо по деталі не варто, оскільки вона розжарювана і може лопнути.

Ударів завдаються по внутрішній частині

Підбирається шматок металевої труби, який оптимально підходитиме по розмірах. Вона повинна добре сідати на обойму, бажано в місці наявних на ній поглиблень.

Підставляється шматок металевої труби

При цьому зубчики залишаються у внутрішній частині труби, що мінімізує можливість їх ушкодження в процесі виконання робіт.

До труби додатково підставляємо якусь підставку для більше рівномірного розподілу навантаження від удару. Наприклад, це може бути газовий ключ або звичайний ключ потрібного розміру.

Підставляється ключ

Завдаємо ударів по підставці до моменту витягання півосі Грейт Вол Ховер. Звичайно досить всього декілька ударів.

На півосі є спеціальне стопорне кільце, яке і утримує її в ШРУСе. Знаходиться воно у відповідному поглибленні.

Стопорне кільце на півосі

Стукати по зовнішній обоймі украй небажано, оскільки на ній залишаються сліди і ушкодження.

Ушкодження на зовнішній обоймі

Зрештою це може привести до швидкого розриву пильника. Відповідно, його доведеться замінювати на новий, для чого знадобиться повторне розбирання.

Новий пильник

Щоб подібна проблема не виникала припаде дрібним напилком місце забою обробляти до зникнення гострих країв, що зробити дуже проблематично.

Таким чином можна зняти без особливих проблем привід з ШРУСа Грейт Вол Ховер і проводити подальші ремонтні роботи.

Розкажіть друзям:

» Всі статті

Поділіться Вашими враженнями про ремонт "Як зняти ШРУС з півосі Грейт Вол Ховер"

Відгуки: 0




.