При проведенні діагностики, ремонту або замовленні запчастин ЗАЗ Форза необхідно звертати увагу на стан ременя газорозподільного механізму.
Від його цілісності і працездатності багато в чому залежить ефективність роботи двигуна, зокрема – своєчасне уприскування топливоповітряної суміші в камеру згорання і відведення продуктів її згорання.

По суті – ремінь ГРМ забезпечує синхронізацію роботи клапанів і циліндрів, зберігаючи їх в необхідній на даний момент фазі.
Ремінь ГРМ сполучає шківи колінного і розподільного валів, що дозволяє робити їх роботу синхронною.
При цьому важливе правильне виставляння ременя – не повинні збиватися відповідні мітки, інакше виникнуть проблеми в роботі системи запалення.
За своєю суттю ремінь газорозподільного механізму ЗАЗ Форза є гумовим виробом з армованими вставками. На внутрішній поверхні ременя є зубчики, кількість яких строго регламентована.
При цьому до нових ременів ГРМ виставляються певні вимоги:
- Міцність на розрив.
- Надійність.
- Можливість використання в умовах великих температурних коливань.
- Здатність ременя відпрацювати встановлений термін експлуатації.
Зазвичай термін експлуатації ременя ГРМ складає від 30 до 50 тисяч км пробігу. У разі використання якісної комплектуючої цей показник може складати до 80 тисяч км.

При цьому слід враховувати рекомендації виробника автомобіля по частоті заміни приводу, а також поради виготівника безпосередньо гумового виробу.
Проведення заміни ременя ГРМ ЗАЗ Форза краще поєднати з проведенням заміни натяжних і обвідних роликів, від стану яких багато в чому залежить правильність роботи газорозподільного механізму.
На необхідність проведення заміни ременя ГРМ можуть вказувати такі чинники:
- Вік ременя. Не усі автомобілі експлуатуються часто і багато. Якщо по закінченню 5-тилітнього терміну експлуатації ременя пробіг до заміни все ще не закінчився, то його все одно слід змінити на новий. Це пов'язано з тим, що деталь з часом втрачає свої експлуатаційні характеристики і може порватися.
- Проблеми із запуском двигуна і втратою тяги. З часом ремінь може розтягуватися, через що відбувається перескок на один або декілька зубів. Через це виникають проблеми з системою запалення, суміш своєчасно не запалюється, двигун втрачає потужність і може важко заводитися.
- Зміна звуку і кольору вихлопу. Багато в чому це пов'язано з руйнуванням каталізатора в результаті неповного прогорання палива в камері згорання і попадання в систему вихлопу ЗАЗ Форза. Через це відбувається засмічення і перегрівання сотів, прогорання. З'являється сильна вібрація у вихлопній системі, дим може стати сизим або чорнуватим.
- Поява нехарактерних звуків в районі двигуна, цокання, клацань, човгання. Це пов'язано з сильним зносом ременя, коли від нього починають відшаровуватися окремі складові. Також проблеми в даному випадку можуть бути з підшипниками валів або роликами, так що слід перевіряти увесь газорозподільний механізм.
- Наявність потьоків з-під кожухів приводу. Теча може бути в районі сальників валів або в районі помпи. При попаданні масла на ремінь істотно зростає вірогідність прослизання або перескока. До того ж термін експлуатації такого ременя істотно скорочується і його слід замінити якнайскоріше, заздалегідь усунувши проблему з витоком робочих рідин.
- Поява потертостей і тріщин на ремені ЗАЗ Форза. Виявити такі ушкодження можна при візуально огляді приводу ГРМ. За наявності таких проблем ремінь краще замінити якнайшвидше.
- Двигун автомобіля не заводиться, хоча стартер працює нормально. Найімовірніше стався обрив приводного ременя. Швидше за все відсутня компресія, що сталося із-за зіткнення поршнів і клапанів. Останні в таких випадках частенько загинаються.

При виявленні проблем з ременем ГРМ слід якнайшвидше провести його заміну. Інакше в результаті його обриву може знадобитися серйозний ремонт двигуна автомобіля.
Заміна ременя ГРМ ЗАЗ Форза – виконання робіт і їх особливості
Процес заміни ременя досить довгий і вимагає певних навичок. При нагоді краще передати виконання робіт професіоналам або людям з достатнім досвідом проведення ремонту автомобілів.
Виконуємо такі дії:
- Відкручуємо і знімаємо переднє праве колесо.


- Болти обробляються з допомогою WD- 40 або його аналогів.
- Для цього відкручуємо два болти – один на 13, другий на 10.

- Натяжитель зміщуємо убік несильними ударами молотка.

- Після чого скидаємо ремінь гідропідсилювача ЗАЗ Форза.

- Для зняття приводного ременя знадобиться голівка на 17, яка одягається на ролик натяжителя.

- Після чого послабляємо натяжку ременя і стягуємо його убік.

- Важливо перед зняттям ременя запам'ятати або замалювати схему установки ременя.
- Відкручуємо верхню захисну кришку з пластика.

- Вона зафіксована за допомогою двох болтів на 10, які можна досить легко відкрутити.
- Необхідно відкрутити шків колінчастого валу.

- Для цього одна людина в салоні ЗАЗ Форза натискає на гальмо, а другою відкручує.
- Після цього за допомогою монтування шків колінчастого валу знімається.

- Довелося кілька разів обробляти внутрішню частину шківа WD - 40, інакше зняти не виходило.

- Відкручуються кріплення нижньої пластикової частини захисту.

- Уважно оглядаємо мітки на коленвале.

- Якщо мітки не співпадають, надіваємо шків, на якому також видно мітка.
- Провертаємо шків колінчастого валу до моменту збігу з іншою міткою.

- Відкручуємо болти натяжного ролика.
- Це дає можливість послабити натягнення ременя ГРМ.
- Знімаємо ролик натягнення.

- Перевіряємо наявність люфта і шуму на ролику – невеликі проблеми є, краще такий ролик замінити.
- Знімаємо ремінь ГРМ ЗАЗ Форза.
- Шестигранником на 6 відкручується натяжний ролик.

- Проте для цього потрібно було заздалегідь зняти паразитний ролик.
- Для відкручування довелося віджати у бік натяжний ролик.
- Натягуємо і фіксуємо натяжитель.

- Після чого відкручуємо третій болт кріплення ролика натяжителя.
- Встановлюємо новий натяжний ролик ГРМ.

- Ставимо натяжний ролик приводного ременя.
- Затягуємо болти.
- Заводимо ремінь ГРМ так, щоб написи на нім були читаними.

- Перевіряємо відповідність міток.

- Якщо мітки не співпадають, то необхідно їх відрегулювати.
- За допомогою довгої викрутки підтискається натяжитель ременя ГРМ ЗАЗ Форза до необхідного рівня.

- Після чого закручуються болти.
- Встановлюється на місце шків колінчастого валу.

- Прокручуємо декілька оборотів і повторно перевіряємо мірки.
- Якщо все нормально, то знімаємо шків і ставимо захист.

- Після цього ставимо шків на місце і прикручуємо його.
- Ставимо верхню захисну кришку.

- Ставимо приводний пас.
- Ставимо на місце ремінь гідропідсилювача.

- Після чого за допомогою регулюючих болтів натягуємо його.


Таким чином можна провести заміну ременя газорозподільного механізму ЗАЗ Форза навіть в домашніх умовах. Проте для цього потрібні деякі навички і запас вільного часу.