⭐ КВАЛІФІКОВАНА КОНСУЛЬТАЦІЯ

⭐ МАГАЗИН ЗАПЧАСТИН з 2007 р.



Заміна ременя ГРМ 477F-1007073 ZAZ Forza

При проведенні діагностики, ремонту або замовленні запчастин ЗАЗ Форза необхідно звертати увагу на стан ременя газорозподільного механізму.

Від його цілісності і працездатності багато в чому залежить ефективність роботи двигуна, зокрема – своєчасне уприскування топливоповітряної суміші в камеру згорання і відведення продуктів її згорання.

Облаштування ГРМ

По суті – ремінь ГРМ забезпечує синхронізацію роботи клапанів і циліндрів, зберігаючи їх в необхідній на даний момент фазі.

Ремінь ГРМ сполучає шківи колінного і розподільного валів, що дозволяє робити їх роботу синхронною.

При цьому важливе правильне виставляння ременя – не повинні збиватися відповідні мітки, інакше виникнуть проблеми в роботі системи запалення.

За своєю суттю ремінь газорозподільного механізму ЗАЗ Форза є гумовим виробом з армованими вставками. На внутрішній поверхні ременя є зубчики, кількість яких строго регламентована.

При цьому до нових ременів ГРМ виставляються певні вимоги:

  • Міцність на розрив.
  • Надійність.
  • Можливість використання в умовах великих температурних коливань.
  • Здатність ременя відпрацювати встановлений термін експлуатації.

Зазвичай термін експлуатації ременя ГРМ складає від 30 до 50 тисяч км пробігу. У разі використання якісної комплектуючої цей показник може складати до 80 тисяч км.

Ремінь ГРМ на шківу

При цьому слід враховувати рекомендації виробника автомобіля по частоті заміни приводу, а також поради виготівника безпосередньо гумового виробу.

Проведення заміни ременя ГРМ ЗАЗ Форза краще поєднати з проведенням заміни натяжних і обвідних роликів, від стану яких багато в чому залежить правильність роботи газорозподільного механізму.

На необхідність проведення заміни ременя ГРМ можуть вказувати такі чинники:

  • Вік ременя. Не усі автомобілі експлуатуються часто і багато. Якщо по закінченню 5-тилітнього терміну експлуатації ременя пробіг до заміни все ще не закінчився, то його все одно слід змінити на новий. Це пов'язано з тим, що деталь з часом втрачає свої експлуатаційні характеристики і може порватися.
  • Проблеми із запуском двигуна і втратою тяги. З часом ремінь може розтягуватися, через що відбувається перескок на один або декілька зубів. Через це виникають проблеми з системою запалення, суміш своєчасно не запалюється, двигун втрачає потужність і може важко заводитися. 
  • Зміна звуку і кольору вихлопу. Багато в чому це пов'язано з руйнуванням каталізатора в результаті неповного прогорання палива в камері згорання і попадання в систему вихлопу ЗАЗ Форза. Через це відбувається засмічення і перегрівання сотів, прогорання. З'являється сильна вібрація у вихлопній системі, дим може стати сизим або чорнуватим.
  • Поява нехарактерних звуків в районі двигуна, цокання, клацань, човгання. Це пов'язано з сильним зносом ременя, коли від нього починають відшаровуватися окремі складові. Також проблеми в даному випадку можуть бути з підшипниками валів або роликами, так що слід перевіряти увесь газорозподільний механізм. 
  • Наявність потьоків з-під кожухів приводу. Теча може бути в районі сальників валів або в районі помпи. При попаданні масла на ремінь істотно зростає вірогідність прослизання або перескока. До того ж термін експлуатації такого ременя істотно скорочується і його слід замінити якнайскоріше, заздалегідь усунувши проблему з витоком робочих рідин.
  • Поява потертостей і тріщин на ремені ЗАЗ Форза. Виявити такі ушкодження можна при візуально огляді приводу ГРМ. За наявності таких проблем ремінь краще замінити якнайшвидше. 
  • Двигун автомобіля не заводиться, хоча стартер працює нормально. Найімовірніше стався обрив приводного ременя. Швидше за все відсутня компресія, що сталося із-за зіткнення поршнів і клапанів. Останні в таких випадках частенько загинаються.

Зняття ременя ГРМ

При виявленні проблем з ременем ГРМ слід якнайшвидше провести його заміну. Інакше в результаті його обриву може знадобитися серйозний ремонт двигуна автомобіля.

Заміна ременя ГРМ ЗАЗ Форза – виконання робіт і їх особливості

Процес заміни ременя досить довгий і вимагає певних навичок. При нагоді краще передати виконання робіт професіоналам або людям з достатнім досвідом проведення ремонту автомобілів.

Виконуємо такі дії:

  • Відкручуємо і знімаємо переднє праве колесо.

Знімається колесо

Знімається ремінь ГУР

  • Болти обробляються з допомогою WD- 40 або його аналогів.
  • Для цього відкручуємо два болти – один на 13, другий на 10.

Відкручуються болти натяжителя

  • Натяжитель зміщуємо убік несильними ударами молотка.

Можна постукувати молотком

  • Після чого скидаємо ремінь гідропідсилювача ЗАЗ Форза.

Скидається ремінь ГУР

  • Для зняття приводного ременя знадобиться голівка на 17, яка одягається на ролик натяжителя.

Відпускаємо натяжитель

  • Після чого послабляємо натяжку ременя і стягуємо його убік.

Стягується приводний пас

  • Важливо перед зняттям ременя запам'ятати або замалювати схему установки ременя.
  • Відкручуємо верхню захисну кришку з пластика.

Відкручується верхня захисна кришка

  • Вона зафіксована за допомогою двох болтів на 10, які можна досить легко відкрутити.
  • Необхідно відкрутити шків колінчастого валу.

Відкручується шків колінчастого валу

  • Для цього одна людина в салоні ЗАЗ Форза натискає на гальмо, а другою відкручує.
  • Після цього за допомогою монтування шків колінчастого валу знімається.

Монтуванням знімається шків

  • Довелося кілька разів обробляти внутрішню частину шківа WD - 40, інакше зняти не виходило.

Обробляється внутрішня частина шківа

  • Відкручуються кріплення нижньої пластикової частини захисту.

Відкручується нижній захист

  • Уважно оглядаємо мітки на коленвале.

Перевіряються мітки колінчастого валу

  • Якщо мітки не співпадають, надіваємо шків, на якому також видно мітка.
  • Провертаємо шків колінчастого валу до моменту збігу з іншою міткою.

Шківом виставляється мітка

  • Відкручуємо болти натяжного ролика.
  • Це дає можливість послабити натягнення ременя ГРМ.
  • Знімаємо ролик натягнення.

Відкручується ролик натяжителя

  • Перевіряємо наявність люфта і шуму на ролику – невеликі проблеми є, краще такий ролик замінити.
  • Знімаємо ремінь ГРМ ЗАЗ Форза.
  • Шестигранником на 6 відкручується натяжний ролик.

Відкручується натяжний ролик

  • Проте для цього потрібно було заздалегідь зняти паразитний ролик.
  • Для відкручування довелося віджати у бік натяжний ролик.
  • Натягуємо і фіксуємо натяжитель.

Натяжитель фіксується в натягнутому положенні

  • Після чого відкручуємо третій болт кріплення ролика натяжителя.
  • Встановлюємо новий натяжний ролик ГРМ.

Ставиться новий натяжний ролик

  • Ставимо натяжний ролик приводного ременя.
  • Затягуємо болти.
  • Заводимо ремінь ГРМ так, щоб написи на нім були читаними.

Заводиться новий ремінь

  • Перевіряємо відповідність міток.

Перевіряється відповідність міток

  • Якщо мітки не співпадають, то необхідно їх відрегулювати.
  • За допомогою довгої викрутки підтискається натяжитель ременя ГРМ ЗАЗ Форза до необхідного рівня.

Довгою викруткою видужує натяжитель

  • Після чого закручуються болти.
  • Встановлюється на місце шків колінчастого валу.

Встановлюється шків колінчастого валу

  • Прокручуємо декілька оборотів і повторно перевіряємо мірки.
  • Якщо все нормально, то знімаємо шків і ставимо захист.

Ставиться захист

  • Після цього ставимо шків на місце і прикручуємо його.
  • Ставимо верхню захисну кришку.

Ставиться верхній захист

  • Ставимо приводний пас.
  • Ставимо на місце ремінь гідропідсилювача.

Ставиться ремінь ГУР

  • Після чого за допомогою регулюючих болтів натягуємо його.

Натягається ремінь ГУР

  • Ставимо на місце колесо.

Ставиться колесо

Таким чином можна провести заміну ременя газорозподільного механізму ЗАЗ Форза навіть в домашніх умовах. Проте для цього потрібні деякі навички і запас вільного часу.

Розкажіть друзям:

» Всі статті

Поділіться Вашими враженнями про ремонт "Заміна ременя ГРМ 477F-1007073 ZAZ Forza"

Відгуки: 0




.