⭐ КВАЛІФІКОВАНА КОНСУЛЬТАЦІЯ

⭐ МАГАЗИН ЗАПЧАСТИН з 2007 р.

RU  |  UA

Перевірка котушки запалення Чері Тіго 2.4

Одним з важливих елементів Чері Тіго являється котушка запалення. Саме завдяки її наявності відбувається займання топливоповітрянної суміші в камері згорання.

Котушка (трансформатор) відповідає за створення високої напруги, яка за допомогою високовольтних дротів передається на свічки. Останні потрібні для утворення іскри.

Котушка запалення

При несправності котушки знижується ефективність роботи усієї системи запалення, що зрештою позначається на роботі усього авто.

Основне призначення трансформатора в автомобілі являється перетворення низької напруги, що йде від акумулятора (у районі 12 вольт) у високе (до 25-30 тисяч вольт).

По суті, котушка запалення є своєрідним аналогом імпульсного трансформатора, що підвищує.

Принцип дії запчастини виглядає таким чином:

  • Відбувається поворот ключа запалення Чері Тіго, що призводить до замикання мережі.
  • Низька напруга починає подаватися на первинну трансформаторну обмотку, яка має меншу кількість витків і виготовляється з використанням товстого дроту.
  • При проходженні через первинну обмотку струму утворюється магнітне поле, де відбувається накопичення енергії.
  • У момент переривання ланцюга первинної обмотки, яке може бути здійснене, наприклад, механічним переривником, магнітне поле створює високу напругу на вторинній обмотці. Ця обмотка має велику кількість витків і виготовляється з тоншого дроту. 
  • Висока імпульсна напруга потрапляє на розподільник, який відповідає за розділення і передачу на електроди свічок запалення.
  • Між електродами свічки Чері Тіго утворюється іскра, яка і запалює топливовоздушную суміш.

На сучасних автомобілях використовуються індивідуальні котушки, які відповідають за подання напруги на конкретну свічку.

Проте можливі варіанти використання монолітного блоку, розрахованого на забезпечення електроживлення усіх свічок.

Монолітна котушка

Серед основних конструктивних елементів котушки запалення можна виділити такі:

  • Зовнішнє виведення високої напруги.
  • Ізоляційна кришка.
  • Внутрішнє з'єднання високої напруги через нажимний контакт.
  • Корпус.
  • Шар обмотки з ізолюючим папером.
  • Кріплення.
  • Магнітний обшивальний лист.
  • Первинна обмотка.
  • Вторинна обмотка.
  • Заливальна маса. 
  • Тіло ізолятора.
  • Феромагнітний сердечник.

У найпростіших котушках запалення є дві мідні обмотки. У первинній є 150 витків, у вторинній – 30 тисяч витків. Обидві обмотки ретельно ізольовані для відвертання короткого замикання.

Сучасні котушки запалення Чері Тіго зазвичай можна експлуатувати в середньому 60-80 тисяч км пробігу. Проте реальні можливості використання залежить від цілого ряду чинників.

Вийти з ладу запчастина може з таких причин:

  • Виникнення короткого замикання на обмотках.
  • Перегрівши котушки.
  • Знос в результаті тривалої експлуатації або підвищеної вібрації в місці установки.
  • Перевищення тимчасового інтервалу зарядки. Зазвичай це пов'язано з тим, що акумулятор не забезпечує необхідний рівень напруги.
  • Розгерметизація котушки, а також основних елементів двигуна і паливної системи, через що виникають проблеми в роботі запалення.
  • Механічні ушкодження корпусу.

Зазвичай при появі проблем спалахує чек, і водій за допомогою діагностики може визначити місце поломки.

На проблеми в роботі системи запалення в цілому і котушки окремо можуть вказувати такі чинники:

  • Відхилення показників опору обмоток від встановленого параметра, що можна продіагностувати тестером.
  • Періодичні або постійні збої в роботі одного або декількох циліндрів, що негативно позначається на роботі двигуна. 
  • Погіршення роботи двигуна в холодну погоду або при підвищенні вологості повітря.
  • Відмова роботи двигуна при різкому натисненні на педаль газу.
  • Слабка динаміка автомобіля.

Використана котушка запалення

Конструктивно котушка запалення Чері Тіго виготовлена так, що провести її розбирання і ремонт неможливо. У разі виходу запчастини з ладу її просто замінюють на нову.

Проте заздалегідь необхідно провести перевірку працездатності котушки одним з можливих способів. Завжди є вірогідність того, що проблеми виникли в інших елементах системи запалення.

Перевірка котушки запалення Чері Тіго за допомогою тестера – усі аспекти перевірки

Перед проведенням перевірки котушки вона демонтується з автомобіля, що дозволить забезпечити нормальний доступ до усіх контактів.

Знімається котушка

Спочатку перевірятиметься опір первинної обмотки. Показник повинен знаходитися в діапазоні 0,45-0,55 Ом.

Мультиметр виставляється на відмітку в 200 Ом. Насамперед проводиться перевірка опору безпосередньо дротів тестера. Воно склало 1,1 Ом – цей показник потрібно буде віднімати при перевірці опору контактів обмотки.

Тестер виставляється на 200 Ом

Перевіряємо опір між контактами A і B. Показник склав 1.6 Ом, а з урахуванням вирахування 1.1 Ом отримуємо цілком допустиме значення в 0,5 Ом.

Нормальний показник в контактах первинної обмотки

Далі перевіряємо опір між контактами B і C. В даному випадку параметр також склав 1,6 Ом, що при вирахуванні 1,1 Ом також дає цілком допустимий показник.

Перевіряємо другу пару контактів

Виставляємо положення мультиметра на відмітку в 20 кОм і починаємо перевірку вторинної обмотки котушки запалення Чері Тіго.

Переставляємо тестер на 20 кОм

Спочатку перевіряємо опір між першим і четвертим циліндрами. Показник склав 5.17 Ом. Цілком нормально, оскільки за вимогами повинно бути від 4.8 до 5.6 Ом.

В першій парі нормальні показники

Після цього перевіряємо опір між 2 і 3 циліндрами. В даному випадку отримуємо 5.07 Ом, що також цілком добре.

В другій парі показники також в нормі

Після цього виставляємо мультиметр на перевірку замикань і ретельно перевіряємо абсолютно усі контакти.

Виставляємо тестер на перевірку замикань

Якщо проблем не виникло, то таку котушку запалення можна ставити на Чері Тіго і експлуатувати її до виходу з ладу. Важливо приділяти увагу стану котушки, оскільки її вихід з ладу може зробити неможливим використання автомобіля.

Розкажіть друзям:

» Всі статті

Поділіться Вашими враженнями про ремонт "Перевірка котушки запалення Чері Тіго 2.4"

Відгуки: 0




.