⭐ КВАЛІФІКОВАНА КОНСУЛЬТАЦІЯ

⭐ МАГАЗИН ЗАПЧАСТИН з 2007 р.

RU  |  UA

Глохне двигун, троїть і горить чек ЗАЗ Форза, Чері Вері А13

При обслуговуванні автомобіля особливу увагу необхідно звернути на запчастини ЗАЗ Форза, що відносяться до роботи двигуна. Це можуть бути як безпосередньо деталі самого силового агрегату, так і супутні елементи – свічки запалення, різні датчики і патрубки, проводка.

Двигун ЗАЗ Форза

Інакше надалі можливе виникнення ситуації, що двигун почне троїти, і частенько шукати причину доводиться досить довго, навіть провівши діагностику. Відповідно – краще запобігти проблемі, ніж потім її усувати.

Дізнатися про троїння двигуна можна досить легко, оскільки є декілька чинників, що вказують на це:

  • Зміна звуку роботи силового агрегату ЗАЗ Форза.
  • На холостих оборотах помітна вібрація двигуна, яка також передається на кузов авто, кермо і важіль перемикання передач.
  • Істотно зростає витрата палива.
  • Падає динаміка руху, незважаючи на більшу дію на педаль газу.
  • Змінюються параметри вихлопу, звук стає нехарактерним, а дим білим або чорним.

Помилки в роботі авто

Усувати проблему, коли троїть двигун, слід максимально швидко, оскільки надалі це може привести до необхідності проведення капітельного ремонту.

Серед головних причин, по яких двигун троїть, можна виділити такі:

  • Пізнє або раннє займання топливоповітрянної суміші в камері згорання, інші проблеми системи запалення, включаючи вихід з ладу свічок, котушки чи високовольтних дротів. 
  • Нерівномірне попадання палива в циліндри, що може бути пов'язане з роботою паливного насоса, форсунок і ряду датчиків. Не варто виключати і збої в роботі ЕБУ
  • Недолік або надлишки повітря в камері згорання – причина може бути в розгерметизації системи подання повітря. Слід перевірити фільтр, дросельну заслінку, патрубки і датчики.
  • Зміна компресії, що частенько викликане прогоранням клапанів чи поршнів, зносом поршневих кілець.

Помітна вібрація двигуна

Якщо ж двигун ЗАЗ Форза троїть тільки на холостих оборотах або після прогрівання, то найімовірніше причина в клапанах, де в результаті зміни температур може мінятися проміжок. Можна відрегулювати їх, або при необхідності провести заміну.

У будь-якому разі доведеться робити діагностику, а іноді і досить довго з'ясовувати істинну причину проблеми.

Пошук причини троїння двигуна і усунення проблем на ЗАЗ Форза

В даному випадку троїти двигун почав після ремонту силового агрегату в результаті обриву ременя ГРМ. При цьому іноді автомобіль і зовсім глухне в русі. В процесі ремонту проводилася навіть заміна розподільного валу, проте проблема залишилася.

Раніше був обрив ременя ГРМ

На приладовій панелі спалахує чек, що також вказує про наявність певних проблем в авто. Краще провести діагностику з використанням спеціального сканера і відповідного програмного забезпечення. Роз'єм для підключення знаходиться біля запобіжників.

Діагностичний роз'єм

При проведенні первинної діагностики опинилося досить багато помилок, проте це може бути пов'язано із старими поломками. Після ремонту просто не видалили помилки, що виникають раніше, що необхідно враховувати.

Висвітило багато помилок

Відповідно, краще скинути усі наявні помилки. Після цього проводиться повторна діагностика ЗАЗ Форза, що дозволить упізнати реально наявні помилки, яких в даному випадку не знайшлося.

При цьому двигун доки працює добре, як на холостих оборотах, так і під навантаженням. Відповідно, доведеться шукати причину по яких проблема може виникати періодично.

Двигун періодично працює стабільно

Насамперед перевіряються свічки запалення, для чого вони були викручені з автомобіля. На них помітний червонястий нагар, що може бути пов'язано з використанням низькоякісного палива.

Перевіряємо свічки запалення

Перевіряється компресія в кожному з циліндрів. Проте і це не дало особливого результату, оскільки показники в усіх виявилися в межах норми – близько 13 атмосфер.

Перевіряємо компресію

Перевірка високовольтних дротів на предмет ушкоджень не принесла результатів – усі цілі, ізоляція не пошкоджена. Опір в межах норми – від 5 до 10 кОм. Слідів прогалин і прогорання на поверхні не виявлено.

Перевіряємо високовольтні дроти

Варто відмітити, що свічки ЗАЗ Форза дають нормальну іскру, так що вірогідність проблем з системою запалення практично немає. Котушки запалення у такому разі можна не перевіряти, вони працюють.

Іскра нормальна

Встановлюємо на топливопровод манометр, для чого в конструкцію додатково вводимо пластиковий трійник. Після чого перевіряємо тиск подання палива. Оскільки встановлена паливна рампа без обратки, той тиск має бути близько 3,5-4 кг/см.куб. Манометр показує 4, що повністю відповідає вимогам.

Перевіряється тиск палива

Проте в процесі робіт по перевірці блоків і деталей з'явилася помилка P0030, яку помилково було опущено з виду із-за неповного розуміння її значення (використовувалася англомовна версія програми).

З'явилася нова помилка

Припустило, що помилка вказує на співвідношення повітря і палива в суміші. Проте було прийнято рішення проводити комплексну перевірку автомобіля, що привело лише до втрати часу.

Перевірка повітряного фільтру ЗАЗ Форза показала, що він досить забруднений. У ідеалі, його необхідно замінити, проте за відсутності такої можливості можна обмежитися чищенням і провести заміну трохи пізніше.

Перевіряємо повітряний фільтр

Перевірили рівень масла, який опинився цілком в нормі, десь на середині. При цьому антифризу в ньому немає, все цілком нормально.

Перевіряємо рівень масла

При проведенні подальшої перевірки були зачеплені дроти, після чого двигун заглох. Проте повторна дія при заведеному двигуні не дала ніякого ефекту. Проте, було прийнято рішення ретельно перевірити усі дроти в гофрі.

При торканні дротів двигун заглох

Для цього гофру зняли, відключили усі датчики. Було виявлено декілька скручувань. Усі дроти у нормальному стані і при перевірці проблем з ними виявлено не було.

Зняли гофру і перевірили дроти

Місця скручувань проводки ЗАЗ Форза пропаяли. Після цього спайка покрита шаром термоклею і додатково зафіксовані за допомогою жорсткого пластика. Фіксація потрібна для відвертання поломки дроту в місці пайки, що трапляється досить часто при вигині такої ділянки.

Ретельно обробляються місця скручувань

Був перевірений датчик положення колінчастого валу, оскільки підозрювалася проблема в нім. Проте оскільки в цій моделі встановлений електромагнітний датчик, проблеми з яким бувають рідко, то і в поточній ситуації все опинилося в нормі.

Перевірили датчик колінчастого валу

При перевірці форсунок і відключенні живлення видавало помилку по датчику кисню (пов'язано з раніше упущеною помилкою Р0030). Знову упустили з уваги цей факт, списавши на екологічні вимоги.

Перевіряємо датчики форсунок

Зрештою вдалося встановити, що представлена помилка вказує на проблеми з нагрівачем датчика кисню. При цьому опір на датчику цілком нормальний, а напруга йде стабільно, що перевірили за допомогою лампочки.

Проблема з датчиками кисню

Другий датчик нагрівача виявився неробочим, через що і виникали проблеми в роботі двигуна. Із-за неправильних даних від датчика, ЕБУ ЗАЗ Форза віддавав команди на формування топливоповітрянної суміші в неправильній пропорції.

Один з двох датчиків неробочий

Необхідно замінити датчик, після чого проблема буде розв'язана.

Слід звертати увагу на інформацію при діагностиці, що частенько дозволяє істотно прискорити процес ремонту автомобіля. Дані про поширені помилки можна знайти в мережі, якщо використовується англомовне програмне забезпечення.

Розкажіть друзям:

» Всі статті

Поділіться Вашими враженнями про ремонт "Глохне двигун, троїть і горить чек ЗАЗ Форза, Чері Вері А13"

Відгуки: 0




.