⭐ КВАЛІФІКОВАНА КОНСУЛЬТАЦІЯ

⭐ МАГАЗИН ЗАПЧАСТИН з 2007 р.



Діагностика датчика абсолютного тиску Джилі СК, СК2, Отака

CK

Для стабільного запуску двигуна і його подальшої роботи важливим є стан цілого ряду запчастин автомобіля. Однією з них є датчик абсолютного тиску, який робить значний вплив на роботу силового агрегату Джилі СК, особливо у момент запуску.

ДАД

По суті, ДАД бере участь у формуванні топливоповітряної суміші, дозволяючи оптимізувати її склад. Особливо важливо це саме у момент запуску двигуна, коли в процесі не бере участь ряд інших датчиків, наприклад, лямбда-зонд.

Свідчення з датчика дозволяють ЕБУ встановлювати щільність повітря, що подається, розраховувати його оптимальну витрату. Надалі ці дані використовуються для коригування подання палива на форсунки і об'єм палива, яке упорскує через них.

Конструкція датчика абсолютного тиску передбачає наявність вакуумної камери. Завдяки цьому відбувається співвідношення показників тиску у вхідному штуцері і власне камері. Різниця в даних і є основою для формування витікаючого сигналу.

Для того, щоб ДАД Джилі СК коректно працював і визначав необхідні параметри, повинні виконуватися такі умови:

  • Високочутлива діафрагма датчика повинна деформуватися при дії на неї тиску з впускного колектора
  • Відбувається розтягування діафрагми, що призводить до зміни опору на встановлених тензорезисторах поверхневого положення.
  • Залежно від динаміки тензорезисторов відбувається пропорційна зміна напруги.
  • Облаштування резисторів і самого датчика дозволяє посилювати отримуваний сигнал, що дозволяє отримувати вихідну напругу в робочому діапазоні 1-5 В.
  • Згідно з імпульсом, що поступає від ДАД, ЕБУ формує новий, який передається на форсунки. Саме цей імпульс і визначає зрештою тиск у впускному клапані. При цьому зв'язок між напругою і тиском є прямо пропорційним.

Датчик абсолютного тиску

Попри те, що датчик абсолютного тиску Джилі СК відрізняється надійністю в експлуатації, з часом він все одно може вийти з ладу. На наявність проблем з роботою ДАД можуть вказувати такі чинники:

  • Істотне зростання споживання палива. Це пов'язано з тим, що ЕБУ подає сигнал про високий тиск, який по факту являється нижче. Відповідно, електронний блок управління подає команду формувати суміш, яка є збагаченою більше необхідного рівня. 
  • Зниження динамічних показників двигуна, що проявляється навіть після його прогрівання.
  • Навіть у теплу пору року спостерігається вихлоп білого кольору.
  • Поява запаху бензину з вихлопної системи автомобіля.
  • Тривалий час не відбувається зниження оборотів до стандартних показників на холостому ходу.
  • Перемикання режимів відбувається з різкими провалами або ривками.
  • Поява нехарактерного шуму, який може переростати в гул.

За наявності таких проблем слід провести перевірку датчика абсолютного тиску, і при необхідності провести його заміну.

Швидка діагностика ДАД Джилі СК

Передусім варто відмітити, що існує два види поломок датчика абсолютного тиску. У першому випадку він виходить з ладу повністю. Відбувається це украй рідко. Автомобіль перестає заводитися, ллє бензин.

У другому випадку датчик не працює лише частково. Авто заводитиметься, але дані на ЕБУ подаватимуться некоректні. Машина переходить в аварійний режим роботи. Виросте витрата палива, знизитися динаміка автомобіля.

Для проведення перевірки знадобиться тестер, термометр, декілька голок, викрутка. Сам датчик встановлений на впускному колекторі, з його пошуком особливих проблем виникнути не повинно. У одному корпусі розміщений відразу два датчики – температури і абсолютного тиску.

Датчик на колекторі

Для перевірки ДАД Джилі СК підключаємо тестер. Це дозволить провести виміри напруги і опору, що дасть можливість встановити справність датчика.

Підключаємо тестер

Проводимо виміри на контактах 1 і 4, заздалегідь проколовши за допомогою голок гумку. Також необхідно завести двигун і залишити працювати його на холостому ходу. У справного датчика показники напруги мають бути в діапазоні від 0,5 В до 2 В.

Перевіряємо 1 і 4 контакти

Для наступної перевірки слід зняти мінусову клему акумулятора. Віджимаємо фіксатор і знімаємо колодку з дротами. Оцінюємо роз'єм на предмет наявності окислу і розриву дротів – зазвичай подібні проблеми помітні при візуальному огляді.

Знімаємо клему акумулятора

Далі необхідно провести вимір напруги в колодці між першим і другим контактами. Після цього такий же вимір здійснюється між третім і першим контактами. Перший контакт виступає масою. Ставимо голки і підключаємо акумулятор, включаємо запалення.

Перевіряємо 1 і 2 контакти колодки

Напруга повинна знаходитися в діапазоні 4,8-5,2 В.

Справність датчика температури можна перевірити за допомогою тестера, виставленого в режим омметра. Заміряється опір між першим і другим контактом на датчику при відключеній колодці.

Перевіряємо 1 і 2 контакти датчика

Для зручності можна провести зняття датчика абсолютного тиску Джилі СК. Для цього досить відкрутити усього лише один болт. Це дозволить також перевірити чистоту датчика – при необхідності чищення можна використати будь-який очисник карбюратора.

Знімається датчик

Опір датчика при температурі 20 градусів має бути в межах 2,5 Ом. При 18 градусах допускається опір в 2,7 Ом. Допускається відхилення від норми в 5% від встановленого значення.

Заміряється опір

Перед встановленням датчика на місцеположення краще змастити кільце ущільнювача чистим маслом.

Також слід перевірити, чи немає підсосу повітря в районі датчика. Для цього досить прислухатися, підсунувшись максимально близько до ДАД, і перекрити на декілька секунд подання повітря на повітропроводі.

Перевіряємо підсос повітря

Якщо є підсос, то буде чутний характерний звук. Також можна промазати поверхню навколо датчика абсолютного тиску мильним розчином. За наявності підсосу досить буде замінити кільце ущільнювача чи намотати на старе невеликий шар фум стрічки.

Варто відмітити, що підсос повітря через датчик буде критичним тільки при запуску двигуна і в перші декілька хвилин його роботи. Далі можливо коригування складу топливоповітрянної суміші з урахуванням свідчень лямбда-зонда Джилі СК.

Розкажіть друзям:

» Всі статті

Поділіться Вашими враженнями про ремонт "Діагностика датчика абсолютного тиску Джилі СК, СК2, Отака"

Відгуки: 2


Стас

Нада провірить. Дякую!


Николай

Когда измеряеш сопротивление посмотри хоть на прибор стоит диапазон 20 килоом показывает 2,7 килоом это 2700 Ом но никак не 2,7 Ом




.