Насос ГУР Чері Амулет призначений для забезпечення високого тиску і безперервної циркуляції рідини в системі посилення керма.
Конструктивно це простий пристрій шиберного або пластинчатого типу.
Призначення пристрою не лише в спрощенні управління автомобілем.
Уся система гідропідсилювача керма також виконує і додаткову функцію – зниження удару від нерівностей дорожнього покриття при їзді.
Також варто відмітити зниження вірогідності серйозного ДТП у разі розриву шин. Річ у тому, що ГУР Чері Амулет дозволяє водієві легше утримувати автомобіль на дорозі, і у разі подібної поломки знижує вірогідність вильоту в кювет.
Серед головних причин несправності виділяються такі:
- Зниження рівня рідини в системі, її витік.
- Погіршення роботи гідропідсилювача керма в результаті використання невідповідної рідини або відсутність тривалий час заміни витратного матеріалу.
- У рідину потрапляють сторонні домішки.
- Відсутність руху рідини, перегрівання агрегату.
Щоб уникнути додаткових проблем слід регулярно проводити заміну рідини, а також прочищення системи.
Основними ознаками наявності несправностей в ГУР Чері Амулет являються такі:
- На холостому ході і малих оборотах зростає зусилля повороту керма. При їзді на високих обертах така проблема може зникати.
- При повороті рульового валу починають виникати сторонні, нехарактерні звуки.
- Підшипник починає свистіти. Якщо зняти насос і покрутити вал, то можна виявити люфт.
При виявленні подібних неполадок слід провести ремонт насоса і інших конструктивних елементів гідропідсилювача.
Виконуючи такий ремонт, не зайвим буде перевірити стан суміжних агрегатів, і при необхідності, замінити.
Покрокова інструкція по проведенню ремонту насоса ГУР і заміні підшипників і роликів ременя генератора
Для виконання робіт знадобиться набір інструментів, переважно ключів.
Також запас вільного часу і наявність хай і невеликого, але досвіду ремонту автомобілів.
Щоб відремонтувати насос ГУР Чері Амулет, а також замінити підшипники і ролики ременя генератора, виконуємо такі дії:
- Знімаємо пробку з бачка гідропідсилювача, скидаємо шланги. Одну шлангу скручуємо ключем на 19, другий – знімаємо хомут і просто знімаємо. Зливаємо усю рідину з бака, після чого можна приступати безпосередньо до зняття.
- Викручуємо два натяжних болта, використовуючи для цього ключ на 13 і на 10. Зняти насос ГУР Чері Амулет разом з кронштейном не вийшло. Відкрутили ще 6 болтів кріплення безпосередньо агрегату до кронштейна. Витягаємо насос.
- Відмиваємо насос від забруднень. Після цього фіксуємо його в лещатах трубкою вгору і починаємо розбирати. По контуру кришки відкручуємо 6 болтів. В результаті у неї з'являється хід і її можна збити ударами молотка по виступах.
- Проводимо подальше розбирання. Тут важливо не пошкодити голчастий підшипник, а також інші конструктивні елементи. Зокрема, гумове колечко ущільнювача. Вибиваємо підшипник і шток завдаючи ударів по штоку, заздалегідь підставивши деревяшку.
- На самому насосі залишається тільки гумовий сальник. Окремо можна відмітити наявність на штоку спеціального поглиблення під штопорне кільце і підшипник. Також важливо зберігати в цілісності кронштейн шківа.
- Проводимо зворотне складання насоса ГУР Чері Амулет. Вставляємо шток до упору. На нього буде одягається підшипник, що фіксується стопорним кільцем. Далі все закривається кронштейном.
- Із зворотного боку складання розпочинається з установки металевого кільця. Далі встановлюється нерухомий елемент проточками на спеціальний отвір. Встановлюємо товсте металеве кільце і барабан. Надівається і закручується кришка.
- Підшипник запресовуємо за допомогою домкрата. Підставляємо металеву підставку, упираємо в стелю або іншу перешкоду, і починаємо підіймати домкрат до того моменту, поки підшипник не займе своє місце. Після цього встановлюємо стопорне кільце. Так само запресовуємо кронштейн.
- Встановлюємо новий сальник. Після цього запресовуємо раніше зібраний вал. Використовуємо для цього раніше описаний спосіб. Змащуємо внутрішній простір, після чого проводимо остаточне складання насоса ГУР Чері Амулет.
- Приступаємо до заміни роликів і ременя генератора. Знімаємо повітряний фільтр, оскільки він заважатиме. Знімаємо натяжний ролик, після чого можна без проблем зняти сам ремінь. Міняємо підшипник в ролику.
- Спершу розділяємо ролик на 2 частини, вибиваємо підшипник і запресовуємо новий. Потім збираємо ролик у купу. У другому ролику просто вибиваємо деталь, після чого забиваємо на її місце нову. Встановлюємо ролики на місця. Одягаємо новий ремінь. Проводимо складання автомобіля.
Правильна робота усіх вузлів і агрегатів важлива не лише для комфортного водіння автомобіля, але і для безпеки.
Відповідно, за станом авто слід ретельно стежити і своєчасно проводити ремонт і заміну пошкоджених деталей і витратних матеріалів.