Однією з найважливіших деталей системи впускання двигуна Джилі МК можна назвати дросельну заслінку.
Встановлюється вона безпосередньо між впускним колектором і повітряним фільтром.
Основна функція дросельної заслінки полягає в регулюванні подання повітряного потоку, потрібного для створення топливоповітряної суміші.
Відповідно, від правильного функціонування дросельної заслінки залежить стабільність роботи двигуна, рівень витрати палива, а також ряд інших характеристик автомобіля.
Модуль дросельної заслінки Джилі МК включає такі основні елементи:
- Корпус, оснащений декількома додатковими патрубками. Останні з'єднуються з різними системами – вентиляція, уловлювання пари палива, охолоджувальної рідини (так званий обігрів заслінки).
- Привід, який відповідає за приведення в рух клапана у момент натиснення педалі газу.
- Потенціометр або датчик положення. Вони відповідають за проведення вимірів кута відкриття дросельної заслінки і передають певний сигнал на блок управління. У сучасних пристроях вмонтований два датчики контролю положення, які можуть бути як з ковзаючими контактами, так і магніторезистивними.
- Регулятор холостого ходу. Він вимагається для можливості підтримувати задану частоту обертання колінчастого валу у закритому режимі. Іншими словами – забезпечує мінімальний кут відкриття заслінки в той час, коли педаль газу не натискається.
Зазвичай, при виявленні проблем працездатності дросельної заслінки Джилі МК, блок повністю міняється.
Проте в деяких випадках досить провести коригування (адаптацію) або просто промити.
Є декілька чинників, які можуть вказувати на наявність несправностей в дросельній заслінці або супутніх датчиках:
- Некоректна робота двигуна на холостих оборотах.
- Нестабільна робота силового агрегату в робочому режимі.
- Різкі скачки оборотів.
Останнє пов'язане з можливим підсосом повітря в дросельній заслінці. Проте найчастіше проблеми в працездатності викликані забрудненням і окисленням контактів датчиків.
Промиваємо дросельну заслінку Джилі МК і чистимо контакти датчиків – швидко і легко
Для проведення робіт знадобиться набір інструментів для відкручування необхідних вузлів, засіб для промивання заслінки.
Коли усе необхідне буде підготовлене, виконуємо такі дії:
- Відкручуємо хомут повітропроводу, який йде від повітряного фільтру.
- Це дозволить надалі зняти частину конструкції, що заважає.
- Від'єднуємо клямки, якими фіксується верхня частина корпусу повітряного фільтру Джилі МК.
- Це також знадобиться для зняття.
- Від'єднуємо шланг в районі клапанної кришки.
- Знімаємо повітряний фільтр з повітропроводом.
- Заразом можна перевірити стан повітряного фільтру.
- При необхідності його слід замінити, оскільки при сильному забрудненні може не поступати необхідна кількість повітря.
- Прибираємо керівний трос, що йде на дросельну заслінку.
- Зафіксований він в спеціальному пазі за допомогою спеціального фіксатора на кінці.
- Відключаємо датчики дросельної заслінки Джилі МК від електроживлення.
- Для цього відключаємо фішки, що йдуть до них.
- Відкручуємо 4 болта, якими закріплена дросельна заслінка.
- Відкручуються вони ключем на 10.
- Усередині заслінка досить брудна.
- Відповідно, її необхідно очистити.
- Промивати краще раз на рік.
- Для цього використовуватиметься спеціальний засіб.
- В даному випадку застосовується BBF.
- Відкручуємо болти, якими кріпляться датчики на дросельній заслінці Джилі МК.
- Розраховані вони на зірочку, так що слід заздалегідь пошукати відповідну насадку.
- Відкручуємо датчик холостого ходу.
- Він також вимагає чищення.
- При цьому посадочне місце також необхідно очистити від забруднень.
- Відкручуємо датчик положення дросельної заслінки.
- В процесі відкручування він може трохи зміститися.
- У цьому немає нічого страшного, головне заповнити його положення на момент витягання з посадочного місця.
- Трохи промиваємо посадочне місце датчика.
- Промиваємо усі робочі поверхні.
- Особливо звертаємо увагу на внутрішню частину дросельної заслінки Джилі МК.
- При цьому не слід проводити подальше розбирання заслінки або проводити ще якісь роботи.
- Інакше існує вірогідність отримання серйозних ушкоджень усіма поверхнями.
- Також промиваємо датчик холостого ходу.
- Для цього також використовуваний BBF.
- При цьому балончик слід тримати на невеликому віддаленні.
- Поправляємо гумку ущільнювача на датчику.
- Це необхідно для його правильного функціонування.
- Очищаємо посадочне місце дросельної заслінки Джилі МК від забруднень.
- Протираємо поверхнею за допомогою чистої ганчірки.
- Краще проводити заміну фільтру двічі в рік – перед літом і перед зимою.
- Це дозволить істотно понизити забруднення дросельної заслінки.
- Промивати дросельну заслінку раз на рік необхідно для позбавлення від сміття, що накопичилося.
- Це дозволить мінімізувати ущерб, який наноситься деталі абразивними елементами.
- В результаті цього на робочій поверхні з'являються борозни і інші ушкодження.
- Ставимо на місця датчики, які були встановлені на дросельній заслінці Джилі МК.
- Після чого встановлюємо безпосередньо дросельну заслінку.
- Стежимо за правильністю установки.
- Підключаємо живлення датчиків.
- Порівнюємо старий і новий повітряний фільтр.
- Встановлюємо новий повітряний фільтр.
- Фільтр встановлюється меншими виступами у верхню частину корпусу.
- Ставимо корпус і фільтр на місце.
- Защипуємо кріплення.
- Одягаємо патрубок повітропроводу на дросельну заслінку Джилі МК.
- Фіксуємо його за допомогою хомута.
- Підключаємо шланг, що йде від патрубка повітропроводу.
- Заводимо двигун і перевіряємо його роботу.
На проведення усіх робіт знадобиться близько години вільного часу. При цьому певні специфічні навички не згодяться.