При обслуговуванні автомобіля необхідно звертати увагу на усі його елементи. Вибираючи запчастини Грейт Вол Сейф, слід ретельно перевірити стан ланцюга ГРМ, особливо якщо це робилося давно або не робилося зовсім.
Ресурс ланцюгового приводу газорозподільного механізму зазвичай складає понад 100 тисяч км пробігу, а в окремих випадках досягає і відмітки більше 200 тисяч. Проте саме досягши першого значення слід провести діагностику ланцюга і шестерень і при необхідності замінити їх.
Основним призначенням ланцюга ГРМ є синхронізація роботи колінчатого і розподільного валів. Таким чином забезпечується стабільне і своєчасне подання топливоповітряної суміші в камеру згорання, а також відведення відпрацьованих матеріалів і газів з неї.
Використання ланцюга на приводі ГРМ Грейт Вол Сейф замість звичного багатьом ременя дає певні переваги:
- Міцність деталі, яка практично ніколи не отримує механічні ушкодження.
- Зносостійкість. Період експлуатації деталі може досягати відмітки в 150-200 тисяч км пробігу, тоді як ремінь необхідно міняти кожні 40-60 тисяч.
- Стійкість роботи ланцюга незалежно від температурних умов довкілля.
- Помітно нижче характеристики розтягання ланцюга в порівнянні з ременем.
- Підвищена стійкість до вірогідних локальних короткочасних перевантажень.
Таким чином власник автомобіля може більше тривалий час не проводити обслуговування цього блоку. Це дозволить в деякій мірі економити на загальному обслуговуванні авто.
В той же час використання ланцюга має і певні недоліки:
- Досить велика вага ланцюгового приводу, що в деяких умовах є важливим значенням.
- Дуже складна конструкція, дорога у виробництві і обслуговуванні, вимагає наявності ряду додаткових блоків, які відсутні в ремінному приводі.
- Складність проведення заміни ланцюга, що вийшов з ладу, оскільки виникає необхідність значному розбиранні автомобіля, зокрема – двигуна.
- Шумність роботи ланцюга, навіть якщо йдеться про нову запчастину.
Варто відмітити, що ланцюг ГРМ Грейт Вол Сейф поступово розтягується, що зрештою може привести до перескока деталі на декілька зубів шестерні. Відповідно, збивається робота усього механізму ГРМ, що негативно позначається на роботі двигуна і може привести до необхідності серйозного ремонту.
Однією з головних ознак наявності проблем з ланцюговим приводом – збільшення рівня шуму при заведеному двигуні. Буде чутний характерний металевий скрегіт, тертя металу.
Необхідно враховувати, що ресурс служби ланцюга ГРМ багато в чому залежить від стану і якості моторного мастила. Щоб максимально понизити вплив такого чинника краще проводити заміну мастила на 1-2 тисячі км пробігу раніше, ніж це рекомендує робити виробник.
Заміна ланцюга ГРМ Грейт Вол Сейф – робимо все правильно
Проблема з ланцюгом проявилася у вигляді характерного стука. При цьому на холостих оборотах почав нестабільно працювати двигун. З'явилася і супутня ознака проблем – спалахнула лампочка низького тиску масла, що в даному випадку є критичним чинником.
Перед виконанням основних робіт необхідно злити з радіатора і системи охолодження антифриз. Це пов'язано з необхідністю часткового розбору авто, внаслідок чого демонтуватимуться і деякі елементи охолоджувальної системи.
В процесі виконання заміни ланцюга ГРМ Грейт Вол Сейф і шестерні доведеться знімати ролики і ремені навісного устаткування. Таким чином можна забезпечити вільний доступ до кришки і провести інші маніпуляції. Також буде знятий радіатор.
Пробіг у цього автомобіля близько 96 тисяч км. Заявлений виробником ресурс ланцюга складає 100 тисяч км пробігу. Відповідно, цілком вірогідною є поява стука і деренчання саме із-за зносу ланцюга.
Виконуємо такі дії:
- Знімається радіатор охолодження.
- Перед зняттям вентилятора краще нанести мітки його розташування, що дозволить надалі без проблем встановити його на місце.
- Відкручується шків колінчастого валу і кронштейн кріплення натяжного ролика компресора кондиціонера автомобіля.
- Після цього компресор трохи зрушується убік, що дозволить виконувати подальші роботи, не порушуючи працездатність системи кондиціонування Грейт Вол Сейф.
- Знімаємо датчик положення колінчастого валу.
- Відкручуємо болти кришки, до яких вже є доступ.
- Болт шківа колінчастого валу сильно затягнутий, через що при спробі його відкрутити провертаються колеса, хоча автомобіль стоїть на ручнике.
- Довелося приварити до шківа металеву деталь, яка упирається в інші конструктивні елементи, не даючи шківу прокручуватися.
- Ставимо колінчастий вал у верхню мертву точку.
- Мітку шківа колінчастого валу виставляємо по точці 0 на спеціально нанесеній розмітці.
- За допомогою знімача знімаємо шків коленвала.
- Помітно, що протікав передній сальник колінчастого валу.
- Відкручуємо інші болти на кришці ланцюгового приводу Грейт Вол Сейф і знімаємо її.
- Сам ланцюг ніби в непоганому стані.
- Проте відмічені ланки не співпадають з відповідними мітками на шестернях.
- Є невелика проблема з натягувачем ланцюга автомобіля, який розхитався.
- Це може бути однією з причин істотної втрати масла.
- Знімаємо зірочки і ланцюг.
- Порівнюємо стару і нову зірочки, між якими відмінностей не спостерігається.
- Ланцюги трохи відрізняються розмірами, проте це може бути пов'язано з тим, що старий ланцюг вже розтягнувся в процесі експлуатації.
- Шестерні розподільного валу також повністю ідентичні.
- Ланцюг лягає на шестерні досить щільно, що добре для подальшої роботи.
- На натягувачах відрізняються розміри черевиків, але старий міг просто зноситися.
- Перевіряємо діаметр штуцера на новому натягувачі.
- Він повинен співпадати з діаметром на старій запчастині, інакше можуть виникати проблеми з доступом масла.
- В даному випадку діаметр штуцерів повністю співпадає, так що новий натягувач можна встановлювати на автомобіль.
- Заспокоювачі ланцюга Грейт Вол Сейф – старий і новий, також повністю ідентичні, з установкою нового проблем не виникне.
- Також заздалегідь готується комплект прокладок, який використовуватиметься при заміні ланцюга і шестерень для установки на кришках.
- При установці шестерень і нового ланцюга необхідно стежити за тим, щоб виділені кольором ланки були встановлені навпроти міток на шестернях.
- Також було б не погано замінити сальник, що вийшов з ладу, оскільки надалі можливі серйозні проблеми.
- Встановлюємо на місця необхідні запчастини.
- Трохи підозру викликає розташування заспокоювача ланцюга, проте відкоригувати його положення не вдалося.
- Проводити усі роботи необхідно акуратно, оскільки поруч розташований відкритий піддон і туди може впасти якась деталь, що хоч і не критично, але небажано.
- Вдалося встановити причину такого розташування нового заспокоювача ланцюга – отвір для кріплення на новій запчастині трохи не співпадає із старими, що і послужило причиною проблеми.
- У такому разі краще встановити старий заспокоювач ланцюга Грейт Вол Сейф, тим більше що його стан ще цілком нормальний.
- При установці старого заспокоювача загальна картина змінилася, помітно, що він стоїть правильно і добре виконуватиме поставлене завдання.
- Затягуємо гідронатягувач ланцюга із зусиллям 15 Нм.
- Заспокоювач затягується із зусиллям 25 Нм.
- Затягуємо болт кріплення шестерні розподільного валу із зусиллям в 68 Нм.
- Болти кришки закручуємо із зусиллям в 9 Нм.
- Болт кріплення шківа колінчастого валу закручуємо із зусиллям 81 Нм.
- Встановлюємо датчик колінчастого валу, ставимо на місце кронштейн кріплення конденсатора кондиціонера і інші раніше зняті елементи.
- Одягається на місце ремінь навісного устаткування, який в даному випадку також можна замінити.
- В процесі робіт була виявлена проблема з пильником демпфера Грейт Вол Сейф, який також буде замінений.
- Також був замінений ремінь гідропідсилювача керма.
- Рівень його натяжки цілком нормальний, при зусиллі в 10 кг він повинен провисати десь на 7-9 мм
- Після цього встановлюється вентилятор і радіатор охолодження.
- Перевіряємо працездатність усіх деталей.
Після заміни ланцюга і інших елементів ГРМ проблема з тиском масла зникла. Двигун працює стабільно, жодних проблем не виникає. Шум роботи силового агрегату став нижчий. Відповідно, проблема була саме в елементах ГРМ, після заміни яких все зникло.