Одним з ключових елементів Грейт Вол Сейф являється коробка перемикання передач. В даному випадку мова піде про механічну КПП, яка частенько встановлюється на цій моделі автомобіля.
Основним призначенням коробки перемикання передач є зміна обертаючого моменту, який передається від колінчастого валу двигуна на ведучі колеса. Також коробка дозволяє забезпечувати задній хід і можливість роз'єднання двигуна і ведучих коліс при стоянці або русі за інерцією.
Що стосується безпосередньо МКПП, то це такий тип коробок перемикання передач, в яких вибір і включення передачі здійснюється вручну, механічним способом.
Поступово цей вид КПП витісняється сучаснішими, автоматичними КПП, проте на більшості старих авто і ряду нових моделей все ще можна зустріти механіку.
Конструктивно в МКПП Грейт Вол Сейф можна виділити такі основні елементи:
- Піддон.
- Картер.
- Первинний, вторинний і проміжний вали.
- Додатковий вал і шестерня заднього ходу.
- Синхронізатори.
- Механізм перемикання передач із замковим і блокувальним пристроями.
- Важіль перемикання.
Також в КПП є цілий ряд інших, дрібніших запчастин, кожна з яких є важливою для правильного функціонування усього блоку.
Зазвичай термін служби механічної коробки на представленій моделі досягає 150-200 тисяч км пробігу, після чого знадобиться її зняття і проведення ремонту із заміною пошкоджених деталей на нові запчастини. Проте проблеми можуть виникнути і раніше.
Серед ознак несправності механічної коробки передач Грейт Вол Сейф можна виділити такі:
- Утворення шуму при роботі і під час перемикання передачі.
- Відсутня можливість включити визначену або хоч би якусь передачу.
- Утруднюється перемикання передач.
- Передача самостійно відключається.
- Протікання масла з коробки.
Виникнення подібних проблем пов'язане зі зносом або ушкодженням шестерень, валів підшипників, муфт синхронізаторів, втрати герметичності сальників, мимовільним відвертанням гайок і болтів, несправностях в механізмі приводів.
Зазвичай знос і ушкодження деталей МКПП Грейт Вол Сейф викликані такими причинами:
- Природний знос і вироблення ресурсу комплектуючих.
- Використання низькоякісного масла в трансмісії, а також масел, які відрізняються за характеристиками від вказаних в рекомендаціях виробника автомобіля.
- Використання при ремонті низькоякісних неоригінальних комплектуючих.
- Відсутність або нерегулярне проведення технічного обслуговування автомобіля в цілому і КПП зокрема.
- Некваліфіковане проведення ремонту.
- Небезпечні навантаження і складнощі при агресивній манері водіння, що істотно скорочує термін служби МКПП.
Зазвичай проблеми з механічною коробкою передач можна визначити по зміні звуку роботи блоку. Проте для точнішого знаходження джерела проблем і усунення неполадки оптимальним рішенням стане демонтаж МКПП з подальшим розбиранням.
Демонтується МКПП Грейт Вол Сейф просто
Для проведення зняття механічної коробки перемикання передач знадобиться набір ключів, яма або естакада, домкрати або інші пристрої, здатні витримати вагу коробки і перемістити її в потрібному напрямі.
Знімати КПП з цієї моделі авто руками дуже проблематично, оскільки вона має досить велику вагу.
Виконуємо такі дії:
- Знімаємо клему акумулятора щоб запобігти вірогідності замикання або удару струмом під час проведення робіт.
- Готується домкрат, в даному випадку з самостійно внесеними конструктивними елементами у вигляді додаткових точок опори і фіксаторів з на основі, що обертається.
- Спускаємося під автомобіль і знаходимо МКПП Грейт Вол Сейф.
- Доведеться відкручувати карданний вал в задній частині авто, де він зафіксований за допомогою 4 болтів.
- Після чого карданний вал зніматиметься (у передній частині він виходить з кріплень шліцами).
- Знімаємо ручку з важеля перемикання передач.
- Надіваємо на важіль ланцюг, після чого накручуємо гайку.
- На ланцюг одягаємо молоток або інший твердий предмет і зриваємо важіль зі свого місця.
- Знімаємо пильник, розташований в нижній частині залишків ручки КПП.
- Знімаємо стопорне кільце.
- Прибираємо металеву шайбу, яка забезпечує додаткову фіксацію.
- Ставимо автомобіль на нейтральну передачу, після чого витягаємо другу частину важеля з місця установки.
- До речі, карданний вал закріплений болтами під ключ на 14.
- Якщо в процесі відкручування карданного валу Грейт Вол Сейф виникла необхідність провернути його, то досить підняти задні колеса домкратом, після чого вал можна легко прокрутити рукою.
- Після цього домкрат краще прибрати і опустити колесо для надійної фіксації авто на поверхні.
- При відкручуванні останнього болта необхідно підтримувати рукою карданний вал, оскільки він падатиме і може нанести травми.
- Передня частина карданного валу просто витягається з посадочного місця, для чого досить потягнути його на себе.
- При цьому в місці переднього кріплення краще підставити якусь місткість, оскільки витікатиме масло.
- При повному демонтажі коробки перемикання передач Грейт Вол Сейф заздалегідь слід злити з неї масло, і зробити це краще до зняття карданного валу.
- Від'єднуємо усі роз'єми проводки і датчиків, які підключені до КПП.
- Деякі з них зафіксовані кліпсами і можуть важко зніматися, можна притискувати фіксатори за допомогою викрутки.
- Голівкою на 16 відкручуємо болти кріплення МКПП до двигуна автомобіля.
- Підставляємо домкрати.
- Відкручуємо 4 болти подушки МКПП голівкою на 13.
- Після чого відкручується підтримувальна рамка голівкою на 18.
- Голівкою на 18 відкручується верхній болт кріплення коробки перемикання передач Грейт Вол Сейф.
- Трохи підводиться КПП за допомогою домкрата.
- Після чого відводиться трохи убік, можна допомагати монтуванням.
- Можна оглянути деякі деталі МКПП і зчеплення.
- В даному випадку проблема виникла з вижимним підшипником і демонтаж КПП проводився з метою саме заміни зчеплення автомобіля.
- На кошику зчеплення виявилася зламана пелюстка.
- Деякі пелюстки просто загнуло всередину.
- Від вижимного підшипника залишилися окремі елементи.
Складання Грейт Вол Сейф після заміни зчеплення проводиться в зворотному порядку. Зняти КПП і встановити її даному випадку без використання домкрата буде проблематично. У іншому проблем виникнути не повинно, за винятком закисання окремих болтів.