Сучасні автомобілі давно відійшли від використання ланцюгових механізмів. Чері Джагі для синхронізації клапанов і поршней, а також системи запалювання використовується ремінь ГРМ. При цьому він обертається на шківах, розташованих на колінчастому й розподільному валах. Також ремінь газорозподільного механізму приводить в дію водяний насос. Ремінь повинен мати правильну натяжку, за що відповідає спеціальний натяжительный ролик. Розрив ременя і його неправильна робота можуть призвести до зіткнення поршня і клапана, що спричинить необхідність проведення дорогого і складного ремонту.
Міняємо ремінь ГРМ 473H-1007073 на Чері Джагі самостійно
Про необхідність заміни ремені можуть свідчити такі прояви:
- Тривале використання ременя (зазвичай максимально допустимий пробіг становить до 60 тисяч кілометрів).
- Зниження потужності і невпевнений запуск двигуна.
- Великі викиди диму з вихлопної труби.
- Нехарактерні звуки в двигуні – стук, цокання.
- Поява течі з-під кожухів ременя ГРМ.
- Наявність тріщин і подряпин на ремені.
- Двигун перестає заводитися, стартер прокручується вхолосту.
При заміні ременя газорозподільного механізму необхідно приділити увагу стану натяжного ролику і розстановці міток на шківах. В іншому процес заміни ременя хоча і є складним, але в той же час зрозумілий інтуїтивно. Саме тому зосередимо увагу на вивченні і виборі валика натягувача і розстановці міток:
Витягли валик натягувача, який стояв на Чері Джагі.
- Підшипник вийшов з ладу.
- Погнутий обмежувач.
- Весь механізм ходить спокійно, чого не повинно бути.
- Про це говорить пружина, що лопнула.
- А ось це старий підшипник, рідний, який стояв до встановлення нового, вже зламався.
- Він повністю робочий.
- В непоганому стані.
- Механізм натяжний працює.
- Обмежувач в робочому стані.
- Можна навіть порівняти ці два натягувача.
- Новий поставили порівняно недавно, всього 20 тисяч кілометрів пройшов.
- Це якийсь брак.
- Незважаючи на те, що присутні цифри маркування.
- Присутній і логотип Чері, однак деталь бракована.
- Будемо ставити старий натягувач, рідний.
- Тільки на знятій підробці напис знаходиться до обмежувача.
- На рідному – після обмежувача.
- Невелика різниця помітна і всередині.
- В місці, куди вставляється болт.
- В оригіналі механізм такого формату.
- А в знятої деталі трохи іншого.
- Різниця незначна, однак помітна і позначається на працездатності.
- Аналог не підходить для установки через малий термін служби.
- З натягуванням закінчили, переходимо до шківів і нанесення міток.
- Встановили фіксатор, який запобігає провертання=ю шківів під час надягання ременя ГРМ.
- Відігнули нижню кромку.
- Можна відламати трохи деталь, тоді дістається нижня кришка.
- Але ми цього робити не будемо, хоча в такому випадку заміна буде трохи складніше.
- Ось тут видно отвір для встановлення ролика натягувача.
- Цей ролик ще в нормальному стані.
- Тут на всякий випадок шукали підтиснення.
- Але у мене були мітки.
- Ось рідна мітка на шківі.
- Тут на зубцях також поставили самостійно мітки.
- Мітка повинна знаходиться навпроти мітки.
- Зверху також намічено крейдою, але можна і трохи надпилити.
- Тут нагорі також є мітки.
- В підкапотному просторі теж дивимося мітки.
- На одному шківі колінчастого вала є прорізи.
- Розташовані вони на одному з болтів.
- Вона розташовується паралельно землі.
- Сюди ставимо шків для генератора.
- На шківі також є мітка.
- Коли всі підписи збігаються, починаємо одягати ремінь, стежачи, щоб не було прокрутки шківів.
- Новий ремінь надітий.
- Не можна надягати ремінь, якщо мітки не збігаються. Це може призвести до збою в роботі.
- У цьому випадку ремінь ГРМ не виконає свою роботу.
- В кінцевому підсумку відбудеться удар поршня і клапана.
- Наслідок – тривалий, складний і дорогий ремонт.
Після правильно проведених робіт по заміні ременя ГРМ можна не боятися проблем в синхронізації роботи клапанів і поршнів і впевнено їздити на Чері Джагі.