Одній з особливостей Чері Куку являється установка на цю модель автоматичної коробки перемикання передач. Це досить складний механізм, який значною мірою спрощує життя водіям, особливо малодосвідченим.
По суті, АКПП являється трансмісією, яка забезпечує вибір оптимального передатного числа відповідно до умов руху автомобіля без безпосередньої участі водія.
Таким чином вдається забезпечити досить високі показники плавності ходу, а також необхідний рівень комфорту руху.
Конструктивною такий варіант КПП досить складний.
Серед основних елементів АКПП Чері Куку можна виділити такі:
- Гідротрансформатор.
- Планетарний механізм.
- Блок управління.
- Фрікційна муфта.
- Обгінна муфта.
- Гідроблок.
- Стрічкове гальмо.
- Масляний насос.
- Корпус.
У свою чергу гідротрансформатор є корпусом, в якому знаходиться робоча рідина. Він призначений для забезпечення передачі крутящого моменту від двигуна на АКПП і, по суті, замінює собою зчеплення.
До складу цього блоку входить насосне, турбінне і реакторне колесо, муфта вільного ходу і блокувальна муфта.
Далі управління перемиканням передач на Чері Куку відбувається шляхом регулювання напряму руху і тиску робочою рідиною. Усі процеси відбуваються під контролем блоку управління.
Важливим чинником для правильного функціонування АКПП є температура і стан масла. Зазвичай робоча температура рідини знаходиться на відмітці в 80 градусів.
Щоб уникнути ушкоджень пластикових елементів, які є в АКПП, слід дотримуватися ряду умов.
Зокрема, в зимовий час автомобіль слід добре прогрівати перед початком руху. У літній час, навпаки, необхідно стежити за своєчасним охолодженням коробки системою охолодження або повітрям.
Робочий тиск в різних варіантах автоматичної коробки перемикання передач може коливатися в діапазоні 2,5-4,5 бар.
Варто відмітити, що використання АКПП на Чері Куку має ряд певних переваг:
- Плавне автоматичне перемикання передач без відвернення уваги водія.
- Відсутня необхідність перевірки і заміни зчеплення.
- Хороші показники динаміки, можливість перемикання на ручний режим управління.
- Автомат адаптується (підлаштовується) під конкретний стиль водіння.
Проте в представленій коробці є і певні недоліки:
- Конструктивна складність.
- Висока вартість коробки.
- Досить дороге обслуговування.
Встановлена на Чері Куку автоматична коробка передач відрізняється досить хорошою надійністю, і при правильному догляді виходить з ладу рідко. Проте повністю виключати таку можливість не варто.
Серед основних ознак несправності можна відмітити такі:
- Виникнення ривків при перемиканні. Зазвичай це пов'язано з проблемами в гідротрансформаторі. Спочатку проявляється слабо, проте надалі проблема проявляється більше явно і сильно.
- Передачі не перемикаються або коробка заклинила на одній з передач. Причин може бути багато, встановити їх можна тільки після діагностики і розбирання. Важливо враховувати, що у такому разі самостійну їзду продовжувати не слід – краще скористатися евакуатором або буксиром.
- Вказівка датчиків, встановлених на автоматичній коробці перемикання передач.
Виникнути поломка може в кулісі, блоці управління, гідротрансформаторі, гідроблоці.
Іноді в коробці Чері Куку виходять з ладу підшипники на валах, що також може послужити причиною серйозних проблем.
Важливо не порушувати умови експлуатації коробки, своєчасно проводити обслуговування і стежити за її станом.
Навіть не проведена вчасно заміна трансмісійного масла зрештою призводить до серйозних ушкоджень і прискореного зносу багатьох елементів.
Розбирання і ремонт автомата Чері Куку – складно, але цілком можливо
Для проведення необхідних робіт проводитиметься часткове розбирання автомобіля. Зокрема, блок АКПП буде повністю демонтований з авто.
Знадобиться домкрат, набір ключів і викруток, ряд запчастин і мастильні матеріали різної конфігурації.
Виконання подібного ремонту вимагає певних навичок, а також значного запасу вільного часу. Цілком вірогідним буде виявлення додаткових проблем, на які не вказував характер поломки.
Після підготовки усього необхідного починаємо проводити ремонт, виконуючи такі дії:
- Знімаємо коробку передач з Чері Куку.
- Готуємо її до розбирання.
- У нашому випадку проблема з роботою другої передачі.
- Вона включається з хрускотом, не важливо, з першою або третьої йде перемикання на другу.
- При перемиканні з другою на першу відчувається сильний удар, чого теж бути не повинно.
- Готуємося до відкриття коробки, щоб оцінити стан синхронізаторів.
- Необхідно буде знімати кришку 5-ої передачі, датчики, болти і різні механізми (перемикання передач, блокування, вибір передач, і інші).
- Спершу відкручуємо усі елементи, розташовані зовні коробки перемикання передач.
- Помітно, що ця коробка Чері Куку вже ремонтувалася.
- Шестигранником на 6 відкручуємо механізм вибору передачі.
- Заздалегідь витягаємо блокуватори, розташовані збоку коробки.
- Знімаємо 5-у передачу.
- Для цього потрібно було відкрутити 2 гайки – одна на 32, друга на 25 (що дивно, зазвичай вони не використовуються тут).
- Знімаємо ведому і вудущу шестерні.
- При розборі виявився люфт вторинного валу.
- Можливо, проблема в підшипниках, встановлених на нім.
- Є вірогідність того, що саме люфт і став причиною проблем з 2 передачею (і частково 1-й), оскільки встановлені вони саме на вторинному валу.
- Відкручуємо опорну пластину в районі 5-ої передачі Чері Куку.
- Для цього знадобиться шестигранник на 5.
- Велике дистанційне кільце стоїть на місці.
- Малого кільця немає (пізніше з'ясується, що воно там не повинне стояти).
- Відкрутили і прибрали убік механізм вибору передачі.
- Неподалік розташований фіксатор, який блокує нейтральну передачу.
- Викручуємо довгий болт маси кріплення.
- Головне, при зворотному складанні закрутити його правильно, на потрібне місце.
- Після цього знімаємо корпус коробки передач Чері Куку.
- Проводимо обстеження стану агрегатів.
- Підшипник увесь в раковинах, розбитий, що і стало причиною утворення люфта вторинного валу.
- Знімаємо шестерню задньої передачі.
- Попри те, що стоїть робот, і зчеплення не завжди адекватно відпрацьовує, стан шестерні відмінний.
- Це дивно, але добре.
- Голівкою на 13 відкручуємо коромисло.
- Це дозволить підняти вали.
- Проте необхідно заздалегідь відкрутити фіксатори.
- Вони стоять збоку, і додатково оснащені пружинами.
- Підшипники диференціала АКПП Чері Куку також необхідно замінити.
- У них видимий люфт, а також вони досить сильно шумлять.
- Нижній підшипник на вторинному валу ніби в непоганому стані.
- Принаймні люфт відсутній, як і сліди механічних ушкоджень.
- На первинному валу підшипники цілком у нормальному стані.
- А взагалі, складається враження, що усередині коробки була вода.
- Усі шестерні покриті раковинами, чого зазвичай не відбувається.
- У деяких місцях помітні сліди утворення корозії.
- Стан третьої передачі викликає певні побоювання.
- Цілком імовірно, її скоро теж доведеться міняти.
- Іржа виявилася навіть на валу.
- Так що з автоматом Чері Куку явно були якісь проблеми.
- Проте, четверта передача виглядає майже як нова.
- Можливо її нещодавно міняли, чому і були сліди від розбирання на гайках 5 передач.
- Друга передача також має досить зношений вигляд.
- За допомогою знімача починаємо знімати шестерні, перевіряючи стан деталей.
- Знімаємо першу шестерню з валу.
- Підшипник тут потребує заміни.
- Провідна шестерня 4 передачі у нормальному стані.
- Проставка також в порядку.
- Провідна шестерня 3 передачі теж ніби нормальна.
- А ось шестерня 2 передачі залишила дивні сліди на навколишніх деталях.
- Хоча сама шестерня ніби доки робоча.
- Знімаємо стопорне кільце.
- Після чого можемо без проблем зняти шестерню першої передачі Чері Куку.
- На шестерні другої передачі виявилася проблема.
- Синхронізатор не лежить на місці, як годиться.
- Під навантаженням він постійно похитується.
- Складається враження, що він погнутий.
- Доведеться міняти синхронізатори 1-2 передач, 2 підшипники вторинного валу, а також 2 підшипники диференціала.
- Перепресовуємо підшипники вторинного валу.
- Встановлюємо нові синхронізатори.
- Після чого збираємо вали (встановлюємо шестерні і синхронізатори).
- Перевіряємо працездатність синхронізаторів АКПП Чері Куку.
- Починаємо зворотне складання коробки.
- Ставимо вилки, збираємо вали і диференціал, очищаємо корпус коробки від бруду, ставимо паразитну шестерню і механізм включення задньої передачі.
- Ставимо усі елементи на місця.
- Затягуємо коромисла задньої передачі.
- Ставимо корпус на місце і наживляємо болти.
- Проте перед їх затягуванням в обов'язковому порядку необхідно виставити болт задньої передачі.
- Знежирюємо болти опорної пластини.
- Обдуваємо поверхню повітрям.
- І саджаємо ці болти додатково на клей.
- Зник люфт вторинного валу автоматичної коробки перемикання передач Чері Куку.
- Ставимо на місце механізм вибору передач.
- Перевіряємо перемикання передач, що дозволить оцінити правильність складання коробки.
- Зашплінтовуємо 5 передачу, ставимо кульку на місце.
- Після цього повертаємо на місце кришку цієї передачі.
- Ставимо АКПП в автомобіль.
Процес досить довгий і вимагаючий уваги.
Краще підписувати деталі або знімати відео при розбиранні, що дозволить уникнути помилок при складанні.
Важливо розуміти, що найменша помилка може привести до необхідності повторного, складнішого ремонту.