⭐ КВАЛІФІКОВАНА КОНСУЛЬТАЦІЯ
⭐ МАГАЗИН ЗАПЧАСТИН з 2007 р.
Важливим елементом Грейт Вол Ховера являється ШРУС – шарнір рівних кутових швидкостей. Ця деталь відповідає за передачу обертаючого моменту від коробки на ведучі колеса.
Також наявність такого шарніра дозволяє здійснювати поворот ведучіх коліс.
Сьогодні існує відразу 4 типи ШРУСів – триподний, спарений, карданний і кульковий. Проте широке поширення отримав тільки останній варіант, який і слід розглянути детальніше.
Представлений тип ШРУСа є сухим. Іншими словами, в конструкції Грейт Вол Ховер ця запчастина змащується, але не знаходиться в масляній ванні, як це бувало в конструкціях старих автомобілів.
Конструкція кулькового шарніра складається з таких основних елементів:
Подібна конструкція шарніра Грейт Вол Ховер дозволяє передавати обертаючий момент досить плавно, без різких ривків або ударів, що важливо для комфортної експлуатації автомобіля.
Принцип роботи ШРУСа досить простий. При передачі зусилля на ведучий вал з прикріпленому до нього корпусом ШРУСа зусилля передається на кульки.
У свою чергу від кульок зусилля йде на нижню частину, до якої кріпиться ведомий вал. Таким чином і здійснюється передача обертаючого моменту.
При повороті коліс, коли відбувається зміна кута обертання між валами, кульки просто зміщуються по канавках без зниження ефективності передачі зусилля.
Таким чином ШРУС Грейт Вол Ховер без проблем може передавати обертаючий момент незалежно від напряму руху автомобіля – прямолінійного або при повороті.
Існує цілий ряд ознак і причин, по яких виникають поломки в ШРУСі і діагностується поломка. Серед них можна виділити такі:
Варто відмітити, що на працездатності ШРУСа істотно позначається стан підвіски Грейт Вол Ховер. Наявність пошкоджених елементів в ній може скоротити термін служби шарніра в рази.
Особливо важливо перевірити стан ШРУСа при появі таких чинників:
Перевірити стан внутрішнього ШРУСа досить легко. Досить проїхати спочатку однією стороною автомобіля по ямах, після чого проїхати другою.
Якщо з'явився шум і хрускіт з однією із сторін, то найімовірніше саме там і є проблеми.
При цьому швидкість руху має бути невеликою, до 20 км/год.
Зовнішній шарнір перевіряється ще легше. Досить знайти рівний майданчик, вивернути кермо убік і поїхати. Після цього кермо вивертається в інший бік і процес повторюється.
Якщо є проблеми із зовнішнім ШРУСом, то при такій їзді з'явиться характерний хрускіт.
За наявності проблем з шарніром запчастину необхідно замінити. Проте заздалегідь слід зняти стару деталь, що зробити не завжди легко.
Одним із складних моментів при проведенні ремонту на ШРУСе або при його заміні являється безпосередній процес зняття шарніра з півосі. Іноді це необхідно, наприклад, при заміні пильника.
При цьому деякі радять завдавати ударів по зовнішній обоймі, внаслідок чого нібито повинен вилізти привід. Проте подібні удари особливого ефекту не дають.
Пов'язано це з наявністю сепаратора з кульками, які в даному випадку виконують роль пружини і не дозволяють зусиллям, що наносяться, хоч якось вплинути на привід.
Ударів в даному випадку слід завдавати по внутрішній частині, де встановлено і стопорне кільце, що утримує привід. Проте бити безпосередньо по деталі не варто, оскільки вона розжарювана і може лопнути.
Підбирається шматок металевої труби, який оптимально підходитиме по розмірах. Вона повинна добре сідати на обойму, бажано в місці наявних на ній поглиблень.
При цьому зубчики залишаються у внутрішній частині труби, що мінімізує можливість їх ушкодження в процесі виконання робіт.
До труби додатково підставляємо якусь підставку для більше рівномірного розподілу навантаження від удару. Наприклад, це може бути газовий ключ або звичайний ключ потрібного розміру.
Завдаємо ударів по підставці до моменту витягання півосі Грейт Вол Ховер. Звичайно досить всього декілька ударів.
На півосі є спеціальне стопорне кільце, яке і утримує її в ШРУСе. Знаходиться воно у відповідному поглибленні.
Стукати по зовнішній обоймі украй небажано, оскільки на ній залишаються сліди і ушкодження.
Зрештою це може привести до швидкого розриву пильника. Відповідно, його доведеться замінювати на новий, для чого знадобиться повторне розбирання.
Щоб подібна проблема не виникала припаде дрібним напилком місце забою обробляти до зникнення гострих країв, що зробити дуже проблематично.
Таким чином можна зняти без особливих проблем привід з ШРУСа Грейт Вол Ховер і проводити подальші ремонтні роботи.