Важливим елементом системи охолодження двигуна Джилі МК Крос являється термостат. Саме цей пристрій відповідає за регулювання рівня охолодження силового агрегату, збільшуючи або знижуючи подання охолоджувальної рідини.
Переважно термостат встановлюється або на вхідному каналі насоса системи охолодження, або на вихідній трубці голівки блоку циліндрів.
Як відомо, система охолодження складається з двох кругів. Перший, малий, включає ГБЦ циліндри і радіатор печі. До складу великого входить уся система, включаючи радіатор охолодження.
Саме термостат і відповідає за перемикання між кругами охолодження при зміні температури двигуна Джилі МК Крос.
При його нагріванні відбувається поступове відкриття великого круга, при охолодженні відповідно закриття.
Конструктивно термостат складається з ряду елементів:
- Корпус. Має 3 місця для підключення труб системи охолодження. Перший вхідний від радіатора, другий вхідний від ГБЦ і третій вихідний – для подання рідини на насос.
- Циліндр, усередині якого розташовується термочутливий елемент.
- Безпосередньо термочутливий елемент. Може бути рідким, що складається з суміші води і спирту. Також можливе використання твердих елементів, створених на основі технічного воску з добавками порошкової міді, алюмінію і графіту.
- Поршень (шток) розташований усередині циліндра.
- Клапан малого круга – спеціальний перепускний клапан, що дозволяє підтримувати необхідний тиск в системі.
- Клапан великого круга (основний). Зазвичай має форму великої тарілки, що відкриває і закриває доступ до великого круга системи охолодження.
- Пружини, що відповідають за замикання клапанів великого і малого кругів
Важливими для правильної функціональності термостата Джилі МК Крос являються усі конструктивні елементи.
При запуску холодного двигуна охолоджувальна рідина виходить з ГБЦ, і по суті, знову туди ж повертається, при цьому не охолоджуючись. Так відбувається до того моменту, поки двигун не досягне робочої температури.
Коли силовий агрегат прогрівається, а температура охолоджувальної рідини досягає відмітки в 80-90 градусів, відбувається розширення термочутливого елементу. Він впливає на шток, який відкриває клапан великого круга.
Після цього починається охолодження двигуна Джилі МК Крос. Якщо спочатку рідина циркулюватиме по великому кругу, то силовий агрегат прогріватиметься довше, а в морози може і зовсім не прогрітися.
Варто відмітити, що відкривання клапана великого круга відбувається поступово. Це дозволяє регулювати кількість охолоджувальної рідини, що подається, в радіатор і перешкоджає надмірному охолодженню.
Максимальне відкриття відбувається при температурах в 95-105 градусів.
Особливістю термостата є те, що деталь практично не піддається ремонту і зазвичай при виході з ладу просто замінюється.
Про поломку комплектує можуть свідчити такі чинники:
- Двигун довгий час не досягає робочої температури. За умови відсутності інших чинників, це свідчить про заклинювання клапана великого круга у відкритому положенні.
- Силовий агрегат швидко перегрівається і не остигає. Проблема полягає в тому, що клапан великого круга заклинило в закритому положенні.
Перевірити стан термостата Джилі МК Крос можна досить легко. Для цього досить покласти його у воду і почати нагрівати її.
Якщо при закипанні рідини положення клапана великого круга не змінилося, то деталь слід замінити.
Якщо ж положення клапана змінилося, він відкрився, то слід пошукати причину перегрівання в інших елементах системи охолодження. Наприклад, може бути засмічений радіатор.
Проста і швидка заміна термостата Джилі МК Крос
Щоб провести заміну термостата, що вийшов з ладу, знадобиться нова деталь, а також набір інструментів.
Усі роботи можна провести самостійно, витративши на це трохи часу.
Для заміни термостата необхідно виконати такі дії:
- Доведеться проводити частковий розбір автомобіля.
- Зокрема, необхідно буде зняти акумулятор.
- Також доведеться знімати блок запалення шлангу і кришку, під якою розташований термостат Джилі МК Крос.
- На шлангу є хомут, який при нагоді краще не чіпати і не знімати.
- Інакше надалі істотно підвищиться вірогідність утворення течі в цьому місці.
- Пасатижами відкручуємо болти кріплення клем акумулятора.
- Після чого відкручуємо кріплення електроустановки.
- Знімаємо клеми, після чого демонтуємо фіксатори і сам акумулятор.
- Далі приступаємо до демонтажу модуля запалення.
- Спершу необхідно від'єднати кліпсу.
- Щоб це зробити, досить просто трохи потягнути убік і на себе.
- Під модулем є ще один дріт, який можливо доведеться відкручувати.
- Зробити це необхідно для легшого зливання охолоджувальної рідини.
- Проблема Джилі МК Крос в досить незручному розташуванні зливної пробки радіатора.
- Дістати її важко, як і підставити під неї якусь місткість.
- А так, можна буде частково злити рідину згори.
- Ключем на 10 відкручуємо 2 болти, фіксуючих модуль запалення.
- Щоб дроти з модуля не заважали, прибираємо їх убік.
- Для цього потрібно буде додатково зняти пластиковий проміжний кронштейн.
- Майданчик модуля запалення, зафіксований кронштейном, поки знімати не будемо.
- Поряд з ним є два болти.
- Під одним з них зафіксована скоба, що утримує дроти.
- Неподалік знаходиться джгут дротів Джилі МК Крос.
- Їх можна просто прибрати убік.
- Нижче знаходиться ще один дріт, швидше за все на якійсь датчик.
- Його теж краще прибрати, щоб можна було підставити місткість для зливання охолоджувальної рідини.
- Проте відключити дріт від датчика не вдалося, довелося відключати роз'єм і прибирати частину дроту убік.
- Інші дроти підключені простими кліпсами, так що з їх відключенням і відведенням у бік проблем не виникне.
- Вийшло зафіксувати дроти за кулісу КПП.
- Ключем на 10 відкручуємо 2 гайки.
- Проте вийшло як завжди, замість гайки відкрутилася гайка з шпилькою.
- Гайка з шпильки скручується досить легко.
- Кришка в районі термостата Джилі МК Крос знята.
- Усередині невелика прокладка.
- Відтягуємо її, після чого зливаємо антифриз.
- Ось вже видно термостат.
- Важливо запам'ятати положення клапанів на ньому.
- Термостат витягається досить складно.
- На самому термостаті є спеціальна прокладка.
- Вона не допускає протікання охолоджувальної рідини з системи.
- Перевіряємо чи не залишилося залишків прокладки в місці фіксації термостата Джилі МК Крос.
- Заразом очищаємо поверхню від забруднень.
- Готуємо новий термостат.
- У цієї моделі температура відкривання складає 82 градуси.
- У нового термостата клапан знаходиться на 9 годин, хоча у старого він був розташований на 10 годин.
- Новий термостат доведеться ставити вертикально, оскільки інакше існує вірогідність часткового перекриття каналу.
- Заздалегідь встановлюємо гумову прокладку.
- Шпилька, фіксуюча кришку над термостатом Джилі МК Крос, була посаджена на клей.
- Тепер перед закручуванням покриємо її герметиком.
- Зайвий герметик слід обов'язково прибрати.
- Новий термостат стає на своє місце досить легко.
- Прокладку не слід намагатися проштовхувати всередину.
- Далі акуратно одягаємо на термостат кришку.
- Після чого зафіксувати все гайками.
- Затягуємо гайки ключем на 10.
- Після чого проводимо підключення проводки Джилі МК Крос.
- У кінці фіксуємо на місці модуль запалення.
- Після чого встановлюємо на місце, фіксуємо і підключаємо акумулятор.
- Заливаємо антифриз.
В цілому, із заміною термостата не повинно виникнути особливих проблем. Знадобиться мінімальний набір інструментів, година вільного часу і нова деталь.
Провести роботи можна навіть без особливого досвіду.