Одним з важливих елементів автомобіля Чері Джагі є ремінь газорозподільного механізму.
Саме завдяки йому відбувається синхронізація колінчатого і розподільного валів, що забезпечує своєчасну подачу паливоповітряної в камеру згоряння і вивід відпрацьованих матеріалів.
Ремінь виготовляється з міцного матеріалу, розрахованого на більш ніж 50 тисяч км експлуатації. При цьому на ремені є певна кількість зубів, які і забезпечують передачу обертання завдяки шестерням на валах.
Важливо зауважити, що кількість цих зубів на ремені повинна відповідати вимогам Чері Джагі, оскільки в іншому випадку буде порушений процес синхронізації роботи механізмів.
Вихід з ладу ременя ГРМ може призвести до серйозних проблем, аж до необхідності капітального ремонту двигуна.
Визначити необхідність проведення заміни деталі можна за такими ознаками:
- Наявність пошкоджень, у тому числі на окремих елементах ременя.
- Настання терміну заміни, який зазвичай складає 50 тисяч км пробігу.
- Поява нехарактерного звуку при роботі двигуна, зміна кольору вихлопу.
- Прослизання ременя в результаті зносу.
Існують і інші фактори, які можуть вказувати на проблеми з ременем ГРМ Чері Джагі, однак це будуть переважно тільки непрямі покажчики на можливі неполадки.
Заміна ременя і відновлення Чері Джагі після перескока ременя ГРМ
Потрібен новий ремінь, ролики, набір ключів, домкрат. Підготувати всі необхідні елементи слід заздалегідь, що дозволить істотно заощадити час.
Також будуть потрібні певні навички проведення такого ремонту.
Коли все необхідне буде підготовлено, виконуємо такі дії:
- Перевіряємо стан автомобіля, особливо двигуна.
- В нашому випадку на Чері Джагі проводилася заміна ременя ГРМ і окремих роликів на 50 тисяч км пробігу, зараз вже 75 тисяч км.
- Проблема виявилась в одному з роликів, які не замінили минулого разу.
- Саме цей ролик вийшов з ладу, зокрема, немає упору для пружини, що і послужило причиною подальших проблем.
- Ролик прокрутився і зрушив, що призвело до ослаблення натяжки ременя і його проскакування.
- Заміна ролика і ременя дозволила частково вирішити проблему, оскільки двигун працює вкрай нестабільно.
- Є підозри, що в певних циліндрах погнуло клапана в результаті проскакування ременя ГРМ.
- Знімаємо акумулятор, а також елементи газового обладнання, якщо воно встановлено на авто.
- Демонтуємо клапанну кришку.
- Перевіряємо мітки на шестернях розподільних валів.
- В нашому випадку все цілком нормально.
- Проте більш ретельний огляд показав наявність проблем.
- Перший циліндр мокрий, чого не повинно бути.
- Відповідно, рідина не згорає.
- На клапанах Чері Джагі помітні пошкодження.
- Тут швидше за все повністю була відсутня компресія.
- Також помітні сліди пошкоджень і на другому циліндрі.
- Трохи видно пошкодження і на інших, проте там ситуація ще на прийнятному рівні.
- Знімаємо колектора.
- Проводимо розбирання головки блоку циліндрів.
- Знімаємо шківи, захист та інші елементи.
- Зриваємо всі болти на клапанах, стежачи за наявністю маркування, при необхідності наносимо його самостійно.
- Очищаємо блок і поршні від забруднень.
- Розсухарюємо клапана Чері Джагі.
- Розробляємо впускні канали для клапанів.
- Вибили каталізатор і витягли шпильку.
- Для зменшення шуму від вихлопної системи проварюємо з боків шви.
- Прорізаємо сідла клапанів, шліфуємо, промиваємо і витираємо клапана.
- Змащуємо стрижні клапанів.
- За допомогою пневматичної забивки пробиваємо клапана.
- Сліди контакту добре помітно по всьому контуру.
- Сальники клапанів знімати досить важко із-за габаритів ГБЦ.
- Очищаємо колектор від забруднень для того, щоб щільно стала прокладка.
- Прошліфували головку блоку циліндрів Чері Джагі.
- Встановлюємо нові сальники клапанів.
- Змащуємо напрямні.
- Встановлюємо клапани і пружини.
- Ставимо нову прокладку під колектор.
- Вирізаємо виступаючі ділянки на каналі, оскільки самі канали були розширені і тепер ця частина не потрібна.
- Блок ГБЦ прочищено, а також встановлена нова прокладка.
- Простягаємо в кілька заходів головку.
- Встановлюємо рокера і компенсатори.
- Бугеля розподільного валу трохи обробляються.
- Міняємо сальники розподільних валів.
- На розподілвал Чері Джагі капаємо трохи масла для змащування робочої кромки.
- Надягаємо шків розподілвала.
- Попередньо встановлюємо захист.
- Накидаємо ремінь ГРМ.
- Вставляємо фіксатор розподільного валу.
- Також використовуємо регулювальний болт в районі стартера.
- Проводимо регулювання клапанів.
- Перевіряємо роботу газорозподільного механізму.
- Ставимо клапанну кришку.
- Підіймаємо двигун домкратом і фіксуємо подушку.
- Проводимо остаточну збірку автомобіля.
Весь процес досить трудомісткий і займає багато часу. Відповідно, при перескокі ременя ГРМ Чері Джагі, його заміні та ліквідації наслідків краще звернутися за допомогою чи мати запас часу.