Важливим елементом системи управління Джилі МК Крос є рульова рейка. Саме вона передає зусилля з рульового колеса безпосередньо на керовані колеса, відповідаючи при цьому за забезпечення синхронності їх повороту в заданому напрямку.
Найчастіше, при сильних ушкодженнях даного вузла керування автомобілем стає неможливим.
Конструктивно рульова рейка складається з декількох важливих елементів:
- Циліндр (картер). Саме в ньому розташована зубчаста рейка, що є одним з найважливіших елементів.
- Шестерня, що є частиною валу, який йде від рульової колонки.
- Зубчаста рейка, яка додатково оснащується пружиною для створення більш надійного зчеплення з шестірнею.
- Фіксатори по краях, а також різні сальники.
- Підшипники, які відповідають за перешкоджання утворенню люфту.
Варто зауважити, що в рульовій рейці Джилі МК Крос важливим є стан всіх конструктивних елементів, включаючи невеликі сальники.
Вихід з ладу хоча б однієї складової може послужити причиною серйозної поломки та втрати керованості автомобілем.
Про наявність проблем в роботі рульової рейки можуть вказувати такі фактори:
- Поява нехарактерного звуку, стуку, в момент подолання навіть невеликих нерівностей. Може пропадати при перенесенні керма в крайнє положення.
- При повороті керма пропадає зусилля.
- Кермо здійснює довільні обертання.
- Після повороту рульове колесо перестало повертатися у вихідне положення.
- Утворення патьоків на рульовій рейці Джилі МК Крос, що особливо помітно в районі пильників.
- Істотно зростає чутливість керма.
Серед основних несправностей можна виділити такі:
- Пошкодження картера, його деформація.
- Втрата герметичності корпусом, в результаті чого відбувається забруднення внутрішнього простору і швидкий вихід з ладу всієї деталі.
- Поломка шестерінки або зубів рейки.
- Знос деталей.
- Пошкодження сальника, поява течі.
Саме на останній пункт варто звернути увагу, оскільки багато автовласників помилково вважають сальники, особливо в таких важкодоступних місцях, марними.
Сальник, по своїй суті, є ущільнювачем, що перешкоджає попаданню в механізм рульової рейки Джилі МК Крос різних забруднюючих речовин. В процесі експлуатації даний елемент може зсихатися, тріскатися або отримувати інші пошкодження.
Якщо вчасно не провести заміну вийшовшого з ладу сальника, то можливе утворення течі, коли мастило з рейки буде витікати, а також засмічення пристрою.
В такому випадку істотно підвищується тертя на робочих поверхнях, що призводить до надмірно швидкого зносу. Як підсумок – доводиться проводити повну заміну рульової рейки, що досить дорого і складно.
Проводимо заміну сальника клапана рульової рейки Джилі МК Крос самостійно
Перед початком проведення робіт необхідно підготувати інструменти – переважно ключі, WD-40 або його аналог, мастило для підшипників, хомути та безпосередньо новий сальник.
Після цього виконуємо такі дії:
- Знімаємо рульову рейку з автомобіля.
- Знаходимо проблемне місце – у нашому випадку це сальник в клапані рейки.
- Він протікає, через що йде рідина і можуть бути проблеми.
- Використовуючи шестигранник відкручуємо 2 болта, які утримують клапан рульової рейки Джилі МК Крос.
- Щоб було зручніше працювати з клапаном можна відкрутити регулювальний болт.
- Там стоїть контргайка під ключ на 38, але це не проблема.
- Затяжний болт прокрутили на 5 оборотів.
- Попередньо поставили мітку.
- Це необхідно для того, щоб позбутися проблем при затягуванні, не допустивши перетягування болта.
- Після цього клапан можна спокійно витягти з свого посадкового місця.
- Вибиваємо шток за допомогою мідного молотка.
- Можна використати звичайний, металевий, але тоді до штоку необхідно додатково підставити підставку з дерева.
- Щоб вибити підшипник і сальник з клапана рульової рейки Джилі МК Кросс використовуємо головку від ключа відповідного діаметру.
- Вставляємо її в отвір і несильними ударами молотка вибиваємо.
- Також перевіряємо стан вала клапана.
- Іноді на ньому утворюються невеликі пошкодження, які необхідно прибрати шліфуванням.
- Проводимо зворотну збірку рульової рейки.
- Встановлюємо її на місце і збираємо автомобіль.
В принципі, проведення подібних робіт не вимагає досить великого досвіду і навичок, що дозволяє при бажанні впоратися з усім самостійно.
Спеціальні інструменти в даному випадку також не використовуються.