Одній з серйозних проблем при експлуатації Чері Елара являється нерівномірна робота циліндрів і клапанів в двигуні автомобіля. У народі говорять просто – троїть двигун.
Поява подібної проблеми вимагає максимально швидкого втручання з боку автовласника.
Проблема може бути викликана різними чинниками, проте затягування з усуненням причини приведе до серйозних наслідків.
Серед основних ознак, що вказують на подібну проблему, можна виділити такі:
- Поява сильної вібрації, особливо коли двигун Чері Елара працює на холостих оборотах.
- Змінюється звук роботи двигуна.
- Росте споживання палива.
- Знижується потужність силового агрегату.
- Змінюється звук вихлопу і його колір – стає білим або чорним.
- Помітно ускладнюється запуск двигуна.
При ігноруванні проблеми надалі може знадобитися капітальний ремонт силового агрегату, що обійдеться в досить велику суму.
Існує декілька головних причин, із-за яких двигун Чері Елара може почати троїти:
- Раннє або пізнє запалення топливовоздушной суміші.
- Нерівномірне попадання бензину в циліндри автомобіля.
- Надлишок або недолік повітря в камері згорання.
- Зниження компресії.
Викликані подібні проблеми можуть бути різними чинниками. Зокрема, доведеться перевіряти такі елементи автомобіля:
Саме втрата компресії є найсерйознішою проблемою, із-за якої може почати троїти двигун Чері Елара.
Це свідчить про те, що прогоріли клапана або циліндри і доведеться проводити досить серйозний ремонт двигуна.
Щоб провести ремонт знадобиться виконання діагностики для встановлення місця поломки. Інакше усунути проблему буде досить проблематично.
Троїть двигун – усуваємо неполадки в силовому агрегаті Чері Елара
У нашому випадку проблема явно проявила себе. Змінився звук роботи двигуна, а також вихлопу. Після пошуку джерела неполадки вдалося встановити, що проблема в роботі клапанів.
Для пошуку проблеми і її усунення виконуємо такі дії:
- Заздалегідь необхідно відключити акумулятор, зняти високовольтні дроти.
- Викручуємо свічки запалення.
- За допомогою компресора починаємо перевіряти стан циліндрів Чері Елара.
- При поданні повітря в другий циліндр виявилася проблема.
- Варто відмітити, що кулачки в цей час підняті вгору, обидва клапани закриті.
- А в 4 циліндрі випускні клапана відкриті, кулачки внизу, шток затиснутий.
- При поданні повітря в 2 циліндр виразно чутне шипіння в 4.
- Таке ж шипіння лунає і в районі вихлопної труби.
- Це свідчить про те, що один або обидва випускні клапани на 2 циліндрі прогоріли.
- Повітря потрапляє у випускний колектор, і через відкриті клапана в 4 циліндрі проходить.
- Частково виходить і у вихлопну трубу.
- Проводимо розбирання автомобіля.
- Знімаємо голівку блоку циліндрів.
- Прокладка ГБЦ Чері Елара, до речі, ціла, так що проблема точно не в ній.
- На блоці циліндрів в деяких місцях помітні сліди потьоків охолоджувальної рідини.
- Але в цілому, все цілком нормально.
- При огляді ГБЦ в одному з клапанів виявився досить великий слід прогорання.
- Розсухарюємо клапан і витягаємо його.
- На направляючій клапана ушкоджень і слідів вироблення немає.
- Сідло також у нормальному стані, хоча його не завадило б почистити.
- Готуємо до установки нові деталі.
- Зокрема – клапан, прокладку ГБЦ і сальники клапанів (маслозйомні ковпачки).
- Вкручуємо болт у ГБЦ Чері Елара, за який фіксуватимемо рассухариватель.
- Після чого розсухарюємо клапана.
- Щоб полегшити зняття за допомогою пробою і молотка легенький постукуємо по тарілках.
- Невелику ганчірочку підкладаємо під клапан, який зніматимемо.
- При знятті це перешкоджатиме відходу клапана вниз під час натиснення на нього.
- Протираємо клапана і міняємо маслозйомні ковпачки.
- На клапанах є дивний білий наліт.
- Зняти старі сальники клапанів можна обрізаними плоскогубцями.
- Довелося міняти ще один клапан, оскільки старий не вдалося очистити від забруднень.
- Також з одного боку цей старий клапан істотно обгорів.
- Це пов'язано з тим, що в двигуні Чери Элара не передбачений пристрій, який би провертав клапана при роботі.
- Відповідно, там, де гази проходять більше, клапан обгорає сильніше.
- Втулки клапанів не мінялися, клапана в них не бовтаються.
- Інші клапана цілком нормально притерлися.
- Після заміни усіх необхідних деталей починаємо збирати двигун.
- Встановлюємо голівку блоку циліндрів на своє місце.
- Готуємо прокладку під корпус термостата.
- Промазуємо її герметиком, після 15 хвилин очікування ставимо її на місце.
- До речі, термостат ставитимемо новий, оскільки із старим були проблеми, машина довго прогрівалася.
- Можливо він рано розкривався або ж робив це не повністю.
- Після чого завершуємо складання двигуна.
- При необхідності міняємо масло і антифриз в Чері Елара.
- Також довелося замінити патрубок вентиляція картера.
- Разом з цим був виконаний дрібний ремонт деяких інших вузлів.
Проведення подібного ремонту вимагає певних навичок і умінь, а також запасу вільного часу.
Проте впоратися цілком можна і самостійно, головне – наявність необхідних інструментів.