Якість освітлення дорожнього покриття, як і інших світлових сигналів Джилі МК Крос, помітно впливає на безпеку при русі. Основне місце серед світлотехничних елементів займає фара.
По наявному функціоналу передні фари автомобіля можна розділити на декілька основних напрямів:
- Габаритні вогні, головним призначенням яких є позначення габаритів авто. Розташовані спереду і ззаду.
- Ближнє світло, а по суті – основні фари, використовуються для освітлення ділянки дороги безпосередньо перед транспортним засобом. Мають яскраве джерело світла, але використання можливе на обмеженій ділянці дороги – звичайні до 40-50 метрів.
- Далеке світло Джили МК Крос розраховане на освітлення дорожнього покриття на відстань до 300 метрів, забезпечуючи комфортні умови навіть для їзди на великій швидкості.
- Протитуманні фари є додатковими і використовуються переважно в умовах поганої видимості із-за негоди. Варто відмітити, що при одночасному використанні з ближнім світлом можуть серйозно сліпити інших водіїв.
- Ходові вогні призначені для додаткового позначення транспортного засобу в денний час за умов обмеженої видимості.
При цьому фара Джилі МК Крос складається з 4 основних елементів, кожен з яких значною мірою впливає на ефективність її експлуатації:
- Корпус, в якому відбувається фіксація усіх елементів.
- Джерело світла, яким є лампи. Можливе використання різних варіантів ламп – розжарювання, галогенових, ксенонових, біксенонових, діодних.
- Відбивач, що складається із скла або пластика, покритих невеликим шаром алюмінію. Головне завдання – відображення світла, що йде від джерела, а також посилення його потужності. Може бути як статичним, так і динамічним залежно від типу конструкції. Виділяють такі варіанти – параболічний, рефлектор вільної форми, лінзова оптика.
- Розсіювач, що є зовнішньою частиною фари. Виготовляється із скла або прозорого пластика. Виконує захисну функцію, а також розсіює і направляє пучок світла в потрібному напрямі. Форма розсіювача може бути різною, залежно від конфігурації фари.
Важливо правильно вибрати фару Джилі МК Крос. Інакше існує вірогідність швидкого помутніння або інших ушкоджень, неправильного напряму світла. Багато хто радить ставити оригінальні фари, проте на скільки це виправдано тільки належить дізнатися.
Порівняння оригінальної фари Джилі МК Крос з ліцензійною копією
Навіть незначний нюанс в конструкції фари може послужити причиною виникнення цілого ряду проблем при здійсненні монтажу або експлуатації світлотехнічного елементу. Відповідно, до вибору слід підходити дуже обережно, перевіряючи усі деталі.
Для того щоб можна було наочно побачити результати порівняння, беремо оригінальну деталь, а також аналог. Старі фари Джилі МК Крос досить швидко потьмяніли, що цілком характерно для цієї моделі автомобіля.
- Ліву фару купили як оригінальну, принаймні, так було заявлено. Другу – праву, купували як сумісну.
- Насічки, ребра відлиті, є на обох екземплярах фар.
- На оригінальній фарі відразу в комплекті йде вставлена лампочка габариту.
- У сумісному світлотехнічному елементі цієї лампочки немає, її доведеться купувати окремо.
- Лампочки поворотників вставлені і там, і там.
- Райдужна оболонка на оригінальній фарі має стандартне помаранчеве забарвлення.
- На сумісній фарі ця оболонка має темніший колір, трохи віддаючи червоністю.
- Оригінальна деталь має більший блиск, тоді як аналог має злегка тьмяний вигляд.
- На оригіналі є присутнім маркування, яке на аналогу просто відсутнє.
- По виду відбивачі фар Джилі МК Крос зроблені ідентично.
- Відбивачі далекого світла однакові.
- Лампи далекого світла вставлені в обидва пристрої.
- Литво скла схоже, смужка ливарні є на обох варіантах.
- Внутрішні ребра також є присутніми і на оригіналі, і на аналогу.
- В цілому, зовнішній вигляд практично однаковий.
- Відмінності незначні.
- Наприклад, внутрішнє ребрування на оригіналі блискучіше, ніж на аналогу.
- На аналогу нижня частина ребрування неначе не оброблена, тьмяна.
- Розглядаємо фари з іншого боку.
- На оригіналі відсутня гумка ущільнювача.
- А на аналогу ця гумка є.
- Правда, приклеєна вона не дуже якісно.
- На оригінальній фарі Джилі МК Крос скло приклеєне товстим шаром герметика.
- Проте герметик нанесений досить нерівно.
- На неоригінальній фарі під гумкою герметика немає.
- Збоку на оригінальній деталі є наклейка з штрих-кодом, а також голограми.
- На неоригінальній комплектуючій нічого подібного немає.
- Місця кріплень однакові.
- Трохи відрізняється штампування, але в цілому все однаково.
- На оригіналі 3 болта з ребристими шайбами утримують частини корпусу.
- На аналогу ситуація виглядає так само.
- Оригінал не має проблем з коректором, поруч є болт із зубчастою шайбою.
- На самому коректорові наклеєний штрих-код.
- Аналог фари Джилі МК Крос має такий же коректор і болт, проте штрих-кода немає.
- Оригінал фари має 3 заглушки.
- На аналогу також є подібні заглушки.
- Але вони відрізняються своїм видом, мають більш витягнуту форму.
- На неоригінальній фарі є спеціальні гумові трубочки.
- Швидше за все вони призначені для вентиляції, відтоку вологи.
- В той же час на оригіналі подібних трубочок немає.
- Оригінальна фара оснащена гумовими кришками для монтажу лампочок ближнього і далекого світла.
- Вони просто стягуються убік, після чого можна виконувати необхідні дії.
- Сама гумка досить м'яка.
- Неоригінальна фара Джилі МК Крос оснащена пластиковими кришками для лампочок.
- Для зняття кришку необхідно провернути і потягнути на себе.
- Відбивачі в неоригінальній фарі досить товсті.
- Сам відбивач виготовлений з алюмінію.
- У оригінальній фарі встановлені тонші відбивачі, але теж виготовлені з алюмінію.
- Трохи за кольором відрізняється метал. На оригінальній деталі він трохи жовтуватий, тоді як в неоригінальній білий.
- Роз'єм лампочки на неоригінальній фарі стандартний.
- Провертаємо корпус і витягаємо лампочку.
- Між корпусом і кріпленням лампочки невелика гумова прокладка.
- На оригінальній фарі Джилі МК Крос роз'єм повністю ідентичний.
- Лампочка витягається так само.
- Гумова прокладка також є, лампочки однакові.
- На обох фарах є роз'єми для підключення дротів.
- Заглушка лампочки габариту на неоригінальній фарі відкручується легко, хоча витягнути її досить складно.
- Під клямкою видно місце для установки лампи.
- Також видно дріт, що стирчить десь збоку.
- Вдалося витягнути патрон з дротом для підключення лампочки габаритів неоригінальної фари.
- На оригінальній фарі Джилі МК Крос заглушку лампочки габаритів вдалося викрутити тільки за допомогою пасатижів.
- Патрон в даному випадку вже вставлений, в нім стоїть галогенова лампочка.
- Проте краще відразу замінити галогенову лампочку, оскільки із-за неї часто горить проводка.
- Можна поставити світлодіодну лампочку.
- Витягаємо патрон за допомогою плоскогубців з вузькими робочими поверхнями.
- На оригінальній фарі патрон має більше трикутну форму, тоді як на аналогу такого явно вираженого трикутника немає.
- На неоригінальній фарі довжини проводки вистачає для того, щоб вставити лампочку в патрон, розгорнути її і поставити на місце.
- Сприяють цьому і м'які дроти.
- А ось в оригінальній – дроти короткі, жорсткі і додатково стоїть тверда трубка.
- Тут замінити лампочку габаритів Джилі МК Крос без подовження проводки не вийде.
Якщо брати у загальних рисах, то помітна різниця у блиску. Оригінальна деталь блискучіша, тоді як аналог досить тьмяний. Особливо це помітно в районі поворотников. Також є невеликі конструкційні особливості. Проте в цілому деталі цілком ідентичні.
Про те, яка з них краще поведеться при експлуатації, судити рано. Можна тільки сказати, що рідні фари досить швидко тьмяніють, подивимося, що буде після заміни. Головне – не забути замінити галогенову лампочку в оригінальній деталі, оскільки зрештою може згоріти проводка.
Вибирати оригінал або купувати аналог – справа кожного, оскільки в експлуатації особливих відмінностей немає.