Одним з важливих елементів ходової частини Чері Кімо являється ступичний підшипник.
Саме він відповідає за обертання колеса з мінімальними втратами. За своєю суттю підшипник виступає своєрідним єднальним елементом між віссю і ступицею.
Конструктивно підшипник складається з таких основних елементів:
- Внутрішня обойма.
- Зовнішня обойма.
- Тіла обертання.
На своєму посадочному місці підшипник фіксується з двох сторін стопорними кільцями, що перешкоджає його зміщенню з робочої площини.
Зазвичай термін роботи ступичного підшипника складає близько 100 тисяч км пробігу. Проте при агресивному водінні або їзді по поганих дорогах термін може скоротитися істотно.
На наявність проблем з підшипником ступиці Чері Кімо можуть вказувати такі чинники:
- Поява гулу і скрипу в районі колеса.
- Погіршення керованості автомобіля.
- Утворення люфта колеса.
Перевірити стан підшипника можна навіть в домашніх умовах.
Для цього досить підняти автомобіль домкратом, після чого розкрутити колесо. Якщо з'явився гул, то підшипник потрібно замінити.
Також слід перевірити колесо на люфт, розхитавши його у боки. Якщо з підшипником все нормально, то люфта бути не повинно.
При виявленні проблем з ступичним підшипником його необхідного якнайшвидше замінити. Інакше існує вірогідність його повної поломки.
В результаті цього може статися заклинювання колеса, що спричинить повну втрату керованості.
Проведення заміни підшипника ступиці на Чері Кімо
Для проведення заміни ступичного підшипника знадобиться набір інструментів, зокрема, ключі і знімачі, викрутка.
Частково проводитиметься розбирання автомобіля, оскільки доведеться повністю знімати ступицю, що зробити не завжди легко.
Ситуація ускладнюється тим, що практично повністю не працює підвіска автомобіля, що ускладнює діагностику і потребує додаткового втручання при ремонті.
Щоб виконати заміну ступичного підшипника необхідно виконати такі дії:
- Підіймаємо автомобіль домкратом.
- Відкручуємо і знімаємо колесо Чері Кімо.
- Далі необхідно прибрати у бік гальмівний супорт і датчик ABS.
- Останній розташований з правого боку, під рульовим наконечником.
- Зафіксований датчик болтом на 10.
- Супорт і колодки у цілком непоганому стані, можливо, нещодавно проводилася їх заміна.
- Гальмівний супорт закріплений за допомогою болта на 18, відкрутити який із-за розташування дуже складно.
- В процесі зняття датчика ABS обломився болт кріплення.
- Це досить поширена проблема, оскільки датчик розташований в такому місці, де постійно потрапляє вода і бруд, через що все іржавіє.
- Відкручуємо болт кріплення кульової опори Чері Кімо.
- Після чого необхідно домкратом підперти гальмівний диск, що дозволить без проблем витягнути кульову опору.
- Витягаємо привід з ступиці – вільного ходу цілком вистачає для цього.
- Відкручуємо болти кріплення і знімаємо поворотний кулак.
- Знімаємо гальмівний диск.
- В даному випадку диск сильно прикипів, і просто зняти його не вийшло.
- Проте стукати по ободу ступиці не слід.
- Для подібних випадків є спеціальні отвори, призначені для зняття диска.
- Закручуємо в отвори болти на 8 і поступово прокручуємо їх по черзі.
- За рахунок тиску поступово відбувається відділення диска від стуупиці Чері Кімо.
- Далі необхідно вибити ступицю з поворотного кулака.
- Для цього підставляємо по діаметру ступиці відповідний металевий елемент.
- Фіксуємо ступицю з кулаком в зручному положенні.
- Несильними ударами молотка вибиваємо ступицю.
- Також необхідно витягнути стопорне кільце.
- Внутрішня частина обойми підшипника у більшості випадків залишається на ступиці.
- Молотком і зубилом акуратно збиваємо обойму, намагаємося при цьому не завдавати ударів по поверхні ступиці.
- Після чого використовуючи спеціального знімача знімаємо обойму повністю.
- За відсутності знімача можна збити молотком і зубилом обойму до кінця.
- Витягаємо стопорне кільце з іншого боку.
- Випресовуємо старий підшипник ступиці Чері Кімо.
- За відсутності пресу можна вибити підшипник молотком.
- Заздалегідь необхідно підставити до підшипника металеву деталь відповідного діаметру.
- Також можна скористатися довгим болтом, комплектом шайб і шматком металевої труби з внутрішнім діаметром 80 мм
- Таким чином збирається імпровізований прес, який дозволить витягнути підшипник.
- Готуємо новий ступичний підшипник до установки.
- Складність витягання старих підшипників полягала в тому, що вони заіржавіли, і на самому поворотному кулаці з'явилися сліди іржі.
- Чистимо усі поверхні від забруднень і змащуємо їх.
- Використовуючи знімача, запресовуємо ступичний підшипник на своє місце.
- Встановлюємо стопорне кільце з протилежного боку від місця установки ступиці Чері Кімо.
- За допомогою використовуваного стягувача запресовуємо на місце безпосередньо ступицю.
- При установці нового підшипника краще не допускати ударів по ньому.
- Зусилля має бути спрямованим на одну з обойм – чи внутрішню, чи зовнішню.
- Обламані болти датчика ABS довелося висвердлювати, після чого нарізувати нове різьблення.
- Проводимо зворотне складання автомобіля.
Процес заміни ступичних підшипників вимагає досить великої кількості часу, а також певних навичок. Проте зробити все можна самостійно, використовуючи підручні і доступні інструменти і пристосування.