Для комфортної і безпечної їзди в підвіску сучасних автомобілів, включаючи Чері Кімо, була проведена інтеграція спеціальних облаштувань – амортизаторів.
Сьогодні всюди використовуються різні різновиди гідравлічних телескопічних амортизаторів.
Виходячи з цього стає зрозумілим, що правильне функціонування пристрою залежить від рідини.
У випадку з амортизаторами рідина виконує головну функцію, гасячи виникаючі коливання за допомогою проходження через спеціальні отвори (клапана), передбачені у внутрішній конструкції пристрою (в даному випадку в поршні).
В результаті цього відбувається перетворення механічної енергії в теплову (в процесі тертя рідини у момент проходження через клапана), що і дозволяє гасити коливання.
Більше того, використання подібних амортизаторів на Чері Кімо дозволяє поліпшити стійкість авто на дорозі, його керованість. Відбувається підвищення плавності ходу.
Передні амортизатори авто є демпфуючим елементом підвіски. При цьому працює цей блок в парі з пружним елементом, яким в даному випадку виступає пружина.
Така взаємодія дозволяє виконувати відразу декілька важливих функцій:
- Гасіння виникаючих коливань на колесах і кузові авто.
- Забезпечення необхідної плавності ходу.
- Швидке відновлення контакту коліс з дорожнім покриттям.
Сьогодні у продажу представлена безліч варіантів амортизаторів. Зустріти можна як однотрубні, так і двотрубні. При цьому відмінності між ними цілком помітні.
Так, двотрубні амортизатори Чері Кімо мають такі переваги:
- Відносно невелика вартість, що досягається шляхом спрощення конструкції.
- Невеликі габаритні показники.
- Невеликий внутрішній тиск, що дозволяє зберігати робочі характеристики навіть при невеликій втраті масла.
- М'який процес демпфування ударів.
- Висока стійкість до механічних ушкоджень.
Проте у подібної конструкції зустрічаються і певні недоліки:
- Спінювання робочої рідини при тривалому використанні, що негативно позначається на ефективності роботи.
- Недостатньо продумана система охолодження, що при підвищеному навантаженні може привести до перегрівання.
- Процес зберігання, транспортування і установки можливий тільки в одному положенні – шток дивиться вгору.
Правда, не варто забувати і про наявність однотрубних амортизаторів для Чері Кімо.
Цей варіант також має певні переваги:
- Кращі показники демпфування і стабільності.
- Краща система охолодження.
- Можливість установки, зберігання і транспортування амортизатора у будь-якому положенні.
Проте не слід забувати і про певні недоліки:
- Помітно великі габаритні показники.
- Низька стійкість до механічних ушкоджень.
- Більш висока вартість, що пов'язано з використанням якісніших матеріалів для корпусу і елементів ущільнювачів.
Саме такий варіант зазвичай використовується як передні амортизатори, що викликано більше кращими робочими характеристиками і збереженням своїх параметрів навіть при високому навантаженні.
Найпоширенішою несправністю амортизаторів Чері Кімо можна назвати ушкодження сальника штока, через що відбувається витік робочої рідини.
Проте треба пам'ятати про природний знос і інші ушкодження, які також можуть позначитися на ефективності роботи амортизатора.
При нормальному стані підвіски автомобіля новий амортизатор може відходити 3-5 років (до 100 тисяч км), після чого потрібно буде замінити.
Проте за наявності проблем з іншими елементами підвіски, агресивній манері водіння або частій їзді по бездоріжжю виникає необхідність в частішій заміні.
Проведення заміни амортизатора Чері Кімо в домашніх умовах
Для проведення робіт по заміні амортизаторів знадобиться набір ключів для їх відкручування, стягування для пружин. Також заздалегідь необхідно підготувати нову стойку.
При проведенні робіт виникне необхідність в демонтажі блоку запобіжників, які заважатимуть зняттю лівої стойки (водійська сторона).
Щоб провести заміну амортизаторів виконуємо такі дії:
- Знімаємо колесо.
- Після чого відкручуємо 2 болта на 18 в нижній частині стойки амортизатора.
- Далі відкручуємо 3 болти на 13 згори, в підкапотному просторі.
- Після чого можна витягнути стойку амортизатора Чері Кімо з місця установки.
- При знятті колеса з правого боку виявилися додаткові проблеми, зокрема з неправильним проведенням шланга і складанням гальмівного супорта.
- Проте зняттю стойки це ніяк не заважає, так що знімаємо її і з цього боку.
- Амортизатори краще міняти відразу з обох боків, оскільки інакше можливі проблеми в роботі, нерівномірний знос і підвищене навантаження на підвіску.
- Спеціальними стягувачами проводиться фіксація пружини.
- Після чого відкручуємо гайку і знімаємо верхню чашку.
- Знімаємо опорні підшипники і чашки з пружин, шайби.
- До речі, їх необхідно замінювати, оскільки старі вже порвані і не можуть виконувати своїх функцій.
- Пружину також краще замінити, оскільки рідна досить слабка.
- Також у неї досить багато витків для відповідної довжини, через що на нерівності може відбуватися пробій, внаслідок чого витки врізаються один в одного.
- Відповідно, краще ставити пружину з іншого авто, на якій витків менше, наприклад, 8.
- Рідна пружина має довжину 34 см
- Діаметр складає близько 8 см.
- Проте за відсутності відповідного варіанту пружини можна залишити рідну, яка раніше стояла на Чері Кімо.
- Замість пошкодженого рідного відбійника буде встановлений аналог з «вісімки».
- Правда, заздалегідь доведеться відрізувати невелику частину від відбійника, оскільки його розміри відрізняються.
- Якщо залишити відбійник не обрізаним, то у штока практично не залишиться місця для руху.
- Старі амортизатори досить легко притискаються, чого бути не повинно.
- Більше того, вони самостійно не повертаються в початкове положення, хоча повинні.
- При цьому при втискуванні відчуваються невеликі ривки, поштовхи і інші моменти, яких не повинно бути при роботі справного амортизатора.
- Нові амортизатори замовляли не оригінальні, а аналог, розрахований на "кукушку".
- Він цілком чудово підходить на Чері Кімо, при цьому відрізняється великою надійністю і меншою вартістю.
- По довжині деталі практично ідентичні.
- Залишається невелика різниця тільки в заглушці – на рідному встановлена металева, а на аналогу – пластикова.
- Починаємо складання нового амортизатора.
- Встановлюємо пильник.
- Обрізуємо і ставимо на місце відбійник.
- Ставимо пружину, чашки, опорні підшипники.
- Після цього розбираємо другий амортизатор.
- Відкручуємо контргайку.
- Після чого відкручуємо гайку, яка утримуються інші деталі.
- Пружина при цьому зафіксована стягувачами, інакше вона може розтискатись і зірвати деталі амортизатора Чері Кімо.
- Після чого знімаємо чашку.
- Далі знімається спеціальна металева шайба.
- Потім знімаємо шайбу меншого діаметру.
- Знімається підшипник.
- З цього боку він світлий, то свідчить про те, що в підвіску раніше втручалися і проводилися якісь роботи.
- Після цього знімаємо ще одну чашку, в яку упирається пружина.
- Після цього проводимо складання.
- Ставимо пильник і відбійник.
- Ставимо чашку і підшипник.
- Виставляємо шайби – спочатку меншу, потім велику.
- Ставимо чашку амортизатора Чері Кімо.
- Варто звертати увагу на те, що на деяких амортизаторах сточений край штока, а на чашці посадочне місце має відповідний зріз.
- Після цього закручуємо основну гайку під ключ на 18.
- І закручуємо контргайку.
- Ставимо заглушку у верхній частині стойки.
- Встановлюємо амортизатори на свої місця.
Варто відмітити, що проводити заміну слід одночасно з обох сторін авто, що дозволить забезпечити максимально ефективну і стабільну роботу блоку.
Зробити все можна самостійно, без використання спеціального устаткування і не маючи особливих навичок. Часу для заміни знадобиться трохи.