Після запуску двигуна автомобіля за живлення більшості електроприладів відповідає генератор. По суті, цей блок відповідає за перетворення механічній енергії від роботи двигуна в електричну, після чого живить споживачів і заряджає АКБ.
Якщо запуск двигуна Чері Кімо відбувається за допомогою стартера, який живиться від АКБ, то надалі обороти двигуна дозволяють працювати генератору, навіть на холостих оборотах. Проте оптимальним значенням для роботи генератора є 1600-1800 оборотів в хвилину.
У конструкції генератора можна виділити такі основні елементи:
- Привід, який включає шків, підшипник і вал.
- Ротор, на якому є обмотка збудження і контактні кільця.
- Статор з обмоткою і сердечником.
- Корпус, що включає дві кришки.
- Регулятор напруги.
- Діодний міст.
- Щітковий вузол.
В цілому, генератор відрізняється досить високою надійністю і рідко виходить з ладу. Проте повністю виключати поломки цього блоку в Чері Кімо не варто. Запчастини можуть знадобитися в таких випадках:
- Заміна ременя генератора при його зносі або розриві.
- Знос щіток.
- Вихід з ладу підшипника.
- Відновлення або заміна обмоток.
- Заміна діодного моста.
Важливо своєчасно усувати неполадки генератора, оскільки інакше швидко розряджатиметься акумулятор.
Проводимо заміну підшипника генератора Чері Кімо в домашніх умовах
Для проведення робіт знадобиться демонтаж генератора з автомобіля. Також треба підготувати заздалегідь набір інструментів – ключі і викрутки, нові комплектуючі для установки.
Основним чинником, що вказує на наявність проблем з підшипником генератора, став шум роботи приводу. Особливо це можна почути після демонтажу деталі, коли шків можна прокрутити вручну – інакше є вірогідність сплутати шум з проблемами у блоці циліндрів.
Щоб перевірити генератор і провести заміну підшипників виконуємо такі дії:
- Знімаємо задню кришку генератора, для чого необхідно відкрутити фіксувальні болти.
- Це дозволить перевірити струмознімальні кільця і щітки.
- Струмознімальні кільця в цілком хорошому стані, особливого вироблення на них немає.
- Викруткою перевіряємо стан пружинки – вона також робоча, проблем немає.
- Далі необхідно відкрутити два болти, які сполучають частини генератора Чері Кімо.
- Роз'єднувати частини генератора необхідно акуратно, оскільки щітки зведені, їх необхідно буде зафіксувати.
- Роз'єднуємо генератор.
- Утискуємо щітки і фіксуємо їх металевим стержнем. Зробити це краще відразу, щоб надалі не забути про це.
- Частину корпусу можна прибрати убік, оскільки роботи з ним проводитися не будуть – діодний міст в порядку, а інших елементів там немає.
- Знімаємо пластикове посадочне місце з підшипника.
- Готуємо знімача для підшипників.
- Також готуємо новий 202 підшипник, який надалі буде встановлений на генератор Чері Кімо.
- Перевіряємо, щоб підшипник був ідентичним раніше встановленому.
- Після чого знімаємо старий підшипник знімачем і встановлюємо новий.
- Також відразу ставимо на місце пластикове посадочне місце.
- Поставити підшипник на місце можна, поставивши відповідну по діаметру і довжині голівку від ключа, після чого несильними ударами він набивається.
- Відкрутити гайку на шківі в районі другого підшипника досить проблематично.
- Довелося накидати товстий ланцюг, заздалегідь підклавши під нього гумку, і зафіксувати все за допомогою голівки для ключа – іншого зручного способу закріпити деталь для відкручування гайки просто не знайшлося.
- Ключем на 24 вдалося відкрутити гайку шківа генератора Чері Кімо.
- Шків знімається легко, руками, додаткові пристосування для його демонтажу не знадобляться.
- Знімаємо частину корпусу, в якій встановлений підшипник. Для цього акуратно підводимо знімача до шківа, заздалегідь підставивши доску. Якщо немає знімача, то можна просто вибити внутрішню частину несильними ударами молотка.
- Підставляємо відповідну по розмірах голівку.
- Після чого вибиваємо підшипник.
- В даному випадку був встановлений 203 підшипник.
- Проте чомусь для установки дали 302 підшипник, який, зрозуміло, не підійшов.
- Був придбаний новий підшипник, який буде встановлений на місце. Те, що у нього пластиковий захист, а не металева, особливої ролі не грає.
- Можливо, проблема з вибором підшипника виникла із-за різних років випуску однієї моделі авто – іноді з часом може мінятися модель генератора, який встановлюється.
- Краще по можливості подивитися модель генератора Чері Кімо до того, як замовляти комплектуючі до нього, щоб уникнути зайвих витрат.
- Встановлюємо новий підшипник в кришку, після чого кришка встановлюється на місце.
- Далі ставимо на місце шків і затягуємо гайку, використовуючи той же метод, що і при знятті.
- Проводимо складання генератора.
- При складанні генератора можна провести обробку струмознімальних кілець за допомогою 800-го наждачного паперу.
- Також важливо звернути увагу при складанні на вушко, яке є на пластиковому посадочному місці – воно повинне потрапити в паз, розташований на другій частині кришки.
- Перевіряємо роботу підшипників – все обертається легко і плавно, сторонніх шумів немає, так що можна проводити встановлення генератора на своє місцеположення.
На цьому роботи по заміні підшипників генератора Чері Кімо можна вважати завершеними. Важливо не забути відпустити щітки після складання і не допускати помилок при встановленні генератора на своє місцеположення. У такому разі особливих проблем в його роботі не буде.