⭐ КВАЛІФІКОВАНА КОНСУЛЬТАЦІЯ
⭐ МАГАЗИН ЗАПЧАСТИН з 2007 р.
При обслуговуванні автомобіля особливу увагу необхідно звернути на запчастини ЗАЗ Форза, що відносяться до роботи двигуна. Це можуть бути як безпосередньо деталі самого силового агрегату, так і супутні елементи – свічки запалення, різні датчики і патрубки, проводка.
Інакше надалі можливе виникнення ситуації, що двигун почне троїти, і частенько шукати причину доводиться досить довго, навіть провівши діагностику. Відповідно – краще запобігти проблемі, ніж потім її усувати.
Дізнатися про троїння двигуна можна досить легко, оскільки є декілька чинників, що вказують на це:
Усувати проблему, коли троїть двигун, слід максимально швидко, оскільки надалі це може привести до необхідності проведення капітельного ремонту.
Серед головних причин, по яких двигун троїть, можна виділити такі:
Якщо ж двигун ЗАЗ Форза троїть тільки на холостих оборотах або після прогрівання, то найімовірніше причина в клапанах, де в результаті зміни температур може мінятися проміжок. Можна відрегулювати їх, або при необхідності провести заміну.
У будь-якому разі доведеться робити діагностику, а іноді і досить довго з'ясовувати істинну причину проблеми.
В даному випадку троїти двигун почав після ремонту силового агрегату в результаті обриву ременя ГРМ. При цьому іноді автомобіль і зовсім глухне в русі. В процесі ремонту проводилася навіть заміна розподільного валу, проте проблема залишилася.
На приладовій панелі спалахує чек, що також вказує про наявність певних проблем в авто. Краще провести діагностику з використанням спеціального сканера і відповідного програмного забезпечення. Роз'єм для підключення знаходиться біля запобіжників.
При проведенні первинної діагностики опинилося досить багато помилок, проте це може бути пов'язано із старими поломками. Після ремонту просто не видалили помилки, що виникають раніше, що необхідно враховувати.
Відповідно, краще скинути усі наявні помилки. Після цього проводиться повторна діагностика ЗАЗ Форза, що дозволить упізнати реально наявні помилки, яких в даному випадку не знайшлося.
При цьому двигун доки працює добре, як на холостих оборотах, так і під навантаженням. Відповідно, доведеться шукати причину по яких проблема може виникати періодично.
Насамперед перевіряються свічки запалення, для чого вони були викручені з автомобіля. На них помітний червонястий нагар, що може бути пов'язано з використанням низькоякісного палива.
Перевіряється компресія в кожному з циліндрів. Проте і це не дало особливого результату, оскільки показники в усіх виявилися в межах норми – близько 13 атмосфер.
Перевірка високовольтних дротів на предмет ушкоджень не принесла результатів – усі цілі, ізоляція не пошкоджена. Опір в межах норми – від 5 до 10 кОм. Слідів прогалин і прогорання на поверхні не виявлено.
Варто відмітити, що свічки ЗАЗ Форза дають нормальну іскру, так що вірогідність проблем з системою запалення практично немає. Котушки запалення у такому разі можна не перевіряти, вони працюють.
Встановлюємо на топливопровод манометр, для чого в конструкцію додатково вводимо пластиковий трійник. Після чого перевіряємо тиск подання палива. Оскільки встановлена паливна рампа без обратки, той тиск має бути близько 3,5-4 кг/см.куб. Манометр показує 4, що повністю відповідає вимогам.
Проте в процесі робіт по перевірці блоків і деталей з'явилася помилка P0030, яку помилково було опущено з виду із-за неповного розуміння її значення (використовувалася англомовна версія програми).
Припустило, що помилка вказує на співвідношення повітря і палива в суміші. Проте було прийнято рішення проводити комплексну перевірку автомобіля, що привело лише до втрати часу.
Перевірка повітряного фільтру ЗАЗ Форза показала, що він досить забруднений. У ідеалі, його необхідно замінити, проте за відсутності такої можливості можна обмежитися чищенням і провести заміну трохи пізніше.
Перевірили рівень масла, який опинився цілком в нормі, десь на середині. При цьому антифризу в ньому немає, все цілком нормально.
При проведенні подальшої перевірки були зачеплені дроти, після чого двигун заглох. Проте повторна дія при заведеному двигуні не дала ніякого ефекту. Проте, було прийнято рішення ретельно перевірити усі дроти в гофрі.
Для цього гофру зняли, відключили усі датчики. Було виявлено декілька скручувань. Усі дроти у нормальному стані і при перевірці проблем з ними виявлено не було.
Місця скручувань проводки ЗАЗ Форза пропаяли. Після цього спайка покрита шаром термоклею і додатково зафіксовані за допомогою жорсткого пластика. Фіксація потрібна для відвертання поломки дроту в місці пайки, що трапляється досить часто при вигині такої ділянки.
Був перевірений датчик положення колінчастого валу, оскільки підозрювалася проблема в нім. Проте оскільки в цій моделі встановлений електромагнітний датчик, проблеми з яким бувають рідко, то і в поточній ситуації все опинилося в нормі.
При перевірці форсунок і відключенні живлення видавало помилку по датчику кисню (пов'язано з раніше упущеною помилкою Р0030). Знову упустили з уваги цей факт, списавши на екологічні вимоги.
Зрештою вдалося встановити, що представлена помилка вказує на проблеми з нагрівачем датчика кисню. При цьому опір на датчику цілком нормальний, а напруга йде стабільно, що перевірили за допомогою лампочки.
Другий датчик нагрівача виявився неробочим, через що і виникали проблеми в роботі двигуна. Із-за неправильних даних від датчика, ЕБУ ЗАЗ Форза віддавав команди на формування топливоповітрянної суміші в неправильній пропорції.
Необхідно замінити датчик, після чого проблема буде розв'язана.
Слід звертати увагу на інформацію при діагностиці, що частенько дозволяє істотно прискорити процес ремонту автомобіля. Дані про поширені помилки можна знайти в мережі, якщо використовується англомовне програмне забезпечення.
Відгуки: 2
День добрый у меня такая с ситуация чери а13 при запуске не холодную матор крутит как будто нет компресии, после чего начинает схватывать и чихает в глушитель, начинает схватывать и сильно троит после чего секунд 10 30 выравневаються обороты и двигатель работает ровно процедура повторяется через 4,5 часов какие могут быть причины и где искать
Добрый вечер ,что может быть у меня машина чериА13 загорелся чек оранжевый машина не едет толком троит движок думали,что сломался бинзонасос поменяли новый,но чек так и горит сделали компресию в 3 целиндре антифриз,короче не работает 3и4 целендр,что может быть