Головною функцією водяної помпи на ЗАЗ Форза являється забезпечення безперебійної циркуляції охолоджувальної рідини (тосола, антифризу) по системі охолодження двигуна.
Розміщується переважно біля радіатора. Наводиться в робочий стан відразу після запуску двигуна за допомогою ременя ГРМ.
Конструктивно помпа складається з таких елементів:
Вал з розміщеною на кінці крильчаткою встановлюються в даху. Саме за допомогою валу ремінь ГРМ передає обертання на крильчатку, яка, у свою чергу, забезпечує постійний рух води. Це і дозволяє забезпечувати безперебійну циркуляцію і ефективне охолодження двигуна.
Приводний шків встановлюється на іншому кінці валу. Безпосередньо на цей елемент і одягається гідророзподільний ремінь разом з приводним шківом на вал. Так і відбувається приведення в рух крильчатки, а в результаті – циркуляція охолоджувальної рідини в системі.
Про наявність несправностей в роботі водяної помпи ЗАЗ Форза можна дізнатися по таких чинниках:
- Швидке зростання показників температури на датчику.
- Утворення пари під капотом.
- Наявність слідів протікання в системі охолодження.
- У салоні відчувається запах закипаючої охолоджувальної рідини.
При виявленні проблем з працездатністю водяної помпи ЗАЗ Форза її слід відремонтувати або замінити.
Причинами виходу з ладу можуть бути:
- Поломка одного із складників.
- Неправильне підключення ременя ГРМ, внаслідок чого рух відбувається нерівномірно або зовсім не передається на помпу.
- Постійна вібрація двигуна, що призводить до розхитування елементів конструкції насоса.
- Поширеними є такі проблеми – поломка підшипника, крильчатка погано зафіксована на валу, сальник починає пропускати рідину.
У більшості випадків можна провести ремонт водяної помпи ЗАЗ Форза, проте багато досвідчених водіїв вважають за краще замінювати її повністю.
Міняємо водяну помпу ЗАЗ Форза в декілька кроків
Після виявлення несправностей слід в максимально стислі терміни провести ремонт (а краще заміну) водяної помпи ЗАЗ Форза. Для цього необхідно підготувати ключі, запчастини, а також домкрат.
Виконуємо заміну в такому порядку:
- Відкручуємо розташовані ось тут 4 болта. Звісно, все що заважає – скидаємо, включаючи ремінь ГРМ.
- Не забуваємо заздалегідь сточити антифриз. Важливо – якщо автомобіль перед цим експлуатувався, слід дочекатися охолодження двигуна і охолоджувальної рідини.
- Від'єднуємо також хомут, який фіксує систему охолодження.
- Сама стара помпа застопорилася. Причина подібного стану – перегрів і вихід з ладу підшипника.
- Після відкручування болтів і зняття хомута можна діставати саму водяну помпу ЗАЗ Форза.
- Якщо оцінювати її поточний стан, то намагатися ремонтувати немає сенсу. У нашому випадку – однозначно заміна.
- На старій помпі була встановлена пластикова крильчатка, що не зовсім добре зважаючи на її крихкість.
- На новій водяній помпі крильчатка металева, що дозволить довго її експлуатувати.
- Встановлюємо нову деталь на своє місце.
- При установці не забуваємо встановити прокладку, інакше можлива деформація водяної помпи ЗАЗ Форза і пропускання охолоджувальної рідини із-за нещільного прилягання.
Важливо правильно встановити помпу, оскільки від цього залежить ефективність її роботи:
- Слабо затягнуті гайки приведуть до виникнення додаткової вібрації, що зрештою приведе до швидкого виходу запчастини з ладу. Також це може привести до протікання охолоджувальної рідини.
- Перетягнуті гайки, у свою чергу, можуть стати причиною розриву прокладки, течі і надколу елементів кріплення помпи.
Багато хто також радить проводити заміну помпи кожного разу, коли здійснюється заміна ременя ГРМ.