Для комфортної експлуатації Чері Тіго важливим є стан усіх його конструктивних елементів, і система зчеплення не є виключенням. Саме цей блок відповідає за своєчасне і безпроблемне з'єднання і роз'єднання приводів КПП і двигуна.
Для ефективної роботи зчеплення потрібний нормальний стан усіх його конструктивних елементів. Серед інших елементів увагу необхідно приділити головному циліндру зчеплення.
Саме він відповідає за передачу зусилля з педалі, розташованої в салоні авто, на вилку виключення зчеплення. Надалі вилка впливає на вижимний підшипник, який у взаємодії з пелюстками кошика і дозволяє відключати на необхідний час зчеплення.
Вибирати головний циліндр зчеплення на Чері Тіго необхідно, враховуючи конструктивні особливості, і краще не використовувати запчастини від інших моделей авто навіть при практично повній схожості.
Що стосується принципу дії циліндра, то тут все має певну послідовність:
- Зусилля від педалі за допомогою штовхальника передається на шток. Відбувається висунення поршня, через що перекривається клапан – рідина з тієї частини циліндра, де відбувається її стискування дістає можливість вибігти в окремий бачок.
- Рідина, яка стискається в циліндрі, починає протікати через штуцер, після якого потрапляє в гідравлічну магістраль. По ній рідина потрапляє до робочого циліндра.
- Робочий циліндр починає впливати на вилку, передаючи відповідне зусилля. При відпуску педалі зчеплення Чері Тіго відбувається повернення поршня циліндра на початкове положення за допомогою пружини.
Серед головних причин поломки головного циліндра зчеплення можна виділити ушкодження гумових елементів ущільнювачів, подряпини на поверхні поршня і циліндра. Важливо своєчасно проводити заміну гальмівної рідини, що дозволить продовжити термін експлуатації деталі.
На наявність проблем з головним циліндром зчеплення можуть вказувати такі чинники:
- Протікання робочої рідини і швидке зниження її рівня у бачку.
- Погіршення роботи педалі, можливі провали і залипання.
- Виникнення проблем з перемиканням передач.
- Поява осаду у бачку гальмівної рідини.
При появі подібних ознак необхідно перевірити стан ГЦС і усієї системи.
Самостійна заміна головного циліндра зчеплення Чері Тіго
Щоб замінити головний циліндр доведеться проводити частковий розбір автомобіля. Знадобиться викрутка, плоскогубці, набір ключів, запас гальмівної рідини.
Необхідно виконати такі дії:
- Знаходимо головний циліндр зчеплення, який розташований за вакуумним підсилювачем гальм.
- Щоб дістатися до нього доведеться знімати двірники, жабо (пластик між лобовим склом, капотом і підкапотним простором).
- Відкручуємо гайку ключем на 15.
- Акуратно, по трохи розхитуючи, знімаємо поводок двірника.
- Витягаємо кліпси, що утримують пластик, для чого досить викрутити центральну частину, після чого їх можна витягнути руками.
- Всього встановлені 11 кліпс, а пластик складається з двох окремих частин.
- Іноді частина кліпс замінюється, і витягнути нові можна за допомогою спеціальної пластикової лопатки.
- Витягаємо праву, маленьку частину пластика жабо Чері Тіго.
- Витягаємо невелику кліпсу, яка була встановлена під маленьким шматком пластика.
- Після чого витягаємо і другу частину пластика.
- Відкручуємо три болта кріплення трапеції двірника, для чого знадобиться ключ на 10.
- Витягаємо фішку проводки, яка підключена до трапеції. Для цього необхідно натиснути на важіль в нижній частині фішки.
- Витягаємо трапецію.
- Відкручуємо три болти і три гайки, які утримують металеве корито.
- Від'єднуємо кліпсу, що утримують дроти двигуна двірника на кориті.
- Для цього знадобиться ключ на 10.
- Гайки краще заздалегідь обробити з допомогою WD - 40.
- Знімаємо корито з трьох шпильок і витягаємо його з Чері Тіго.
- Відкручуємо нижню частину панелі, розташованої під кермом.
- Додаткове є кріплення защіпками, так що панель необхідно потягнути на себе.
- Також від'єднуємо трос відкривання капота.
- Відкручуємо блок запобіжників, який зафіксований за допомогою трьох болтів на 8.
- Знаходимо дві гайки кріплення головного циліндра з боку салону автомобіля, але доки не відкручуємо їх, оскільки надалі буде складніше проводити роботи.
- Знімаємо стопор на шплінті педалі.
- Витягаємо шплінт і знімаємо педаль з штока.
- Зриваємо гайку на штуцері, який йде на робочий циліндр зчеплення.
- Для відкручування цієї гайки краще використати спеціальний розрізний ключ на 11.
- Віджимаємо пружинний хомут на шлангу гальмівної рідини.
- Знімаємо шланг і глушимо болтом на 12, щоб з бачка Чері Тіго не продовжувала витікати рідина.
- Відкручуємо гайки кріплення циліндра в салоні автомобіля, для чого використовується ключ на 13.
- Перед установкою запчастини необхідно очистити посадочне місце від залишків старої прокладки.
- Змащуємо прокладку герметиком.
- Після чого ставимо новий головний циліндр зчеплення на своє місце.
- Витягаємо жовті заглушки на деталі.
- Підключаємо патрубки і шланги до циліндра зчеплення Чері Тіго.
- За допомогою спеціального тестера перевіряємо стан гальмівної рідини, яку, як виявилося, вже пора замінити.
- Стару рідину з бачка витягаємо за допомогою шприца, після чого заливаємо нову.
- Надіваємо кришку з шлангом на бачок і під'єднуємо другий кінець до колеса.
- Після чого прокачуватимемо зчеплення – штуцер прокачування знаходиться на робочому циліндрі.
- Також необхідно буде прокачати гальма в такому порядку – заднє ліве, переднє праве, заднє праве і переднє ліве.
- При цьому необхідно контролювати рівень гальмівної рідини у бачку.
- Це робиться при заміні рідини, інакше можна було б просто прокачати зчеплення, а так зливаємо рідину до того моменту, поки не почне витікати чиста.
- Після цього проводимо зворотне складання автомобіля.
На цьому роботи по заміні головного циліндра зчеплення Чері Тіго можна вважати завершеними. Головне – вчасно перевіряти стан і проводити заміну гальмівної рідини, що дозволить істотно продовжити і термін служби циліндрів зчеплення.